Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Jeg syns det er greit at det kommer helsesøster hjem til oss og har ikke noe å skjule. Men hvorfor foretar de egentlig hjemmebesøk? Er det for å sjekke forholdene og fange opp spesielle tilfeller, eller er det for at det skal være koselig ol? Bare lurer.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Jeg syntes det var kjempekoselig med helsesøster på besøk. Men de har nok antennene ute for spesielle ttilfeller, men tror ikke man skal føle seg overvåket...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Det er fra gammelt av et kvinneyrke, kvinner er som kjent nysgjerrige og bruker enhver anledning til å få snoke i andres hjem.
Dronningen! Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Antageligvis er møtet lagt til hjemmet fordi det er lettere å huske ting. Ikke noe farlig, kun hyggelig:o)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Det er IKKE for å sjekke om det er støv i hjørnene. Det er derimot for å se at babyen har det bra, og at det går bra med en selv. Men skulle de oppdage helt horrible forhold så tar de vel tak i det. Det er en anledning for en nybakt mor til å be om råd og hjelp hvis hun trenger det. Synes det er positivt at man får oppfølging jeg da.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Det er for at man ikke skal reise noe sted når man har en nyfødt, å reise/kjøre bil med et barn som ikke er døpt er jo ikke akkurat bra. Tenk om noe skulle skje!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Det er for at helsesøster skal slippe å ha med seg lunsj på jobben den dagen, og for å sjekke at man har riktig innetemperatur. Husk at helsesøster har temperaturmåler i veska si, når hun tar opp brosjyrene er det for ta en titt på temperaturmålerne i smug for å sjekke at det er ikke er for varmt eller kaldt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Er nok fordi man har jo nettopp født og hjemme besøket er jo 1 uke etter man kommer hjem. Så er vel heller for at man skal slippe å reise på helsestasjoenen så tidlig kanskje?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Jeg syntes det er et fint tiltak å få helsesøster hjem. Jeg syntes ingenting funket første gangen og sov meget lite. Tanken på å dra meg og ungen ned der første gangen, nei da hadde jeg droppet det. Det kom en meget søt og koselig dame som bare ville oss begge vell. Men klart neste gang tror jeg ikke behovet så stort.-
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Skulle ønske jeg slapp å få besøk av den røya denne gangen
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 Det er frivilllig, så du trenger ikke å ha henne på besøk.Jeg gidder heller ikke denne gangen, for vi skal på hytta rett etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #12 Skrevet 4. juni 2008 Hun kommer ikke for å kontrollere bare, men du bør jo tørke litt støv, støvsuge, rydde og kanskje bake litt for å vise at du er egnet som mor. Helsesøstere er jo opptatt av at støv, tepper og dyr fremkaller allergi f.eks. Er jo greit og ha det i bakhodet når hun kommer. Så ser hun kanskje litt på hvordan du holder ungen, ber deg hente noe så hun ser hvordan du bærer osv.. Blir sikkert ikke så lenge så babyen trenger sikkert bare litt mat 1-max 2 ganger i løpet av besøket, men ammingen går sikkert som en drøm da Se frem til det! De er jo litt gammeldagset, men det går sikkert bra:)
Bruble Skrevet 4. juni 2008 #13 Skrevet 4. juni 2008 Hjemmebesøket er helt frivillig. Det er et tilbud for de som kanskje ikke har sånn veeldig lyst til å stresse med å holde avtaler i tiden rett etter hjemkomst og i "bli-kjent-med-den-lille" tiden. Om du ikke vil ha besøk så kan du dra på helsestasjonen. Helsesøster kommer for å gi informasjon og for å høre hvordan det går med dere. Hun sjekker ikke om huset er støvfritt, eller om du er en husmor som disker opp med nybakte kaker kort tid etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #14 Skrevet 4. juni 2008 Ikke jeg heller for vi har tenkt oss på bobiltur rett etter fødselen.
KaMa Skrevet 4. juni 2008 #15 Skrevet 4. juni 2008 Bake?? Er du vill i nikkersen? Man skal virkelig ikke fly rundt å tørke støv, vaske, og Gud hjelpe meg, BAKE! for at helsesøster kommer innom. Det falt meg aldri noensinne inn at besøket ikke var utelukkende for å gi råd, vink og info ang den nyfødte. At jeg satt med underlivet sydd og melken rennende i strie strømmer og at det generelt var unntakstilstand, gjorde sikkert sitt til at jeg syntes det var et naturlig tilbud, for ikke faen om jeg hadde klart å kave meg ned til helsestasjonen så tidlig etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #16 Skrevet 4. juni 2008 Er man ikke i stand til å bake kan man da i det minste bestille noe hos bakeren eller noen snitter fra catering. Mannen er vel hjemme de første ukene så han kan hente maten.
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #17 Skrevet 4. juni 2008 Haahahaahah jeg tisser på meg!! I quote: Hun kommer ikke for å kontrollere bare, men du bør jo tørke litt støv, støvsuge, rydde og kanskje bake litt for å vise at du er egnet som mor. "For å se om du er egnet som mor" Hahahaha. Ok, la oss si det er som her, jeg inviterte helsesøster hjem da babyen var 5 dager, da hadde jeg kommet hjem for 2 dager siden, ting lå nok litt hulter til bulter her, og jeg var vel ikke heeelt i toppform, og tro meg, hadde noen bedt meg bake hadde jeg gått og hentet melk, mel, gjær, smør og sukker til de og bedt de ordne det selv. Hahah. Er du gæern? Helsesøstere er jo opptatt av at støv, tepper og dyr fremkaller allergi f.eks. Er jo greit og ha det i bakhodet når hun kommer. Jammen godt vi har utekatt da! :-D Så ser hun kanskje litt på hvordan du holder ungen, ber deg hente noe så hun ser hvordan du bærer osv.. De to timene helsesøster var her spurte hun meg hele tiden, trenger du litt hjelp, vil du jeg skal hente noe for deg etc. Blir sikkert ikke så lenge så babyen trenger sikkert bare litt mat 1-max 2 ganger i løpet av besøket, men ammingen går sikkert som en drøm da Min sov.. Se frem til det! De er jo litt gammeldagset, men det går sikkert bra:) Anonym Jeg håper du kødda. Ellers er du en meget, meget, meget gal person.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #18 Skrevet 4. juni 2008 Tuller nei, det er jo vanlig å by på noe når man får besøk! Det gjør jo alle dannede mennesker vel. Servere litt kake og kaffe er jo folkeskikk. Vask og ryddig går vel også under god folkeskikk før besøket kommer.
Gjest Zima *2pp* Skrevet 4. juni 2008 #19 Skrevet 4. juni 2008 Hahahhaha takk takk takkk for en god latter.. ahahahahahahhahah du bør lære deg litt avslapningsteknikker ;D eller bytte helsesøster, for din høres jo gal og kontrolerende ut klem ;-D kommer til å smile resten av kvelden nå pga deg
KaMa Skrevet 4. juni 2008 #20 Skrevet 4. juni 2008 Altså.. Helsesøster er på jobb, ikke på kaffeslabberas. Hos oss (i den situasjonen) hadde det vært fryktelig unaturlig å dra frem kaker eller snitter. Du har en underlig oppfatning av hva besøket går ut på, og så er jeg litt usikker på om vi lever i samme tidsalder...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #21 Skrevet 4. juni 2008 Jeg oppfatter hjemmebesøk som overvåking og takket nei til det. Har jobbet hos en advokat og sett flere tilfeller der helsesøster tydeligvis brukte hjemmebesøk for helt andre ting enn å bli kjent.
Anne-B. Skrevet 4. juni 2008 #22 Skrevet 4. juni 2008 Helsesøster forventer ikke å få kaffe og kaker når hun kommer. VI bød henne kaffe, men hun skulle ikke ha noe styr.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #23 Skrevet 4. juni 2008 DET køddeinnlegget reagerer dere på som om det var dødsens seriøst, mens dette får skli forbi i stillhet: "Det er for at man ikke skal reise noe sted når man har en nyfødt, å reise/kjøre bil med et barn som ikke er døpt er jo ikke akkurat bra. Tenk om noe skulle skje!" Honestly! Hahaha:)
KaMa Skrevet 4. juni 2008 #24 Skrevet 4. juni 2008 Men den var jo så åpenbart ute at det var liksom ikke noe å si på det. Enten tull, eller vedkommende er klin sprø. Okke som er det like greit å la det passere i stillhet..
KaMa Skrevet 4. juni 2008 #25 Skrevet 4. juni 2008 ..men jeg innrømmer lett at jeg gikk fem på ang bakingen.. :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå