nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Jeg er 20+5 idag, og har siden uke 16 kjent noe - det var da jeg kjente det aller første gang. Siden har det gått uker mellom, så noen dager med bevegelse, noen dager ingenting osv. Hver kveld i forrige uka etter ul når jeg var 19+5 kjente jeg noe. Men nå har jeg igjen ikke kjent noe på flere dager.... Hmm. Er jeg litt vel smånervøs og det enda er et par uker til jeg kan kjenne daglig liv - eller er gjennomsnittet for det rundt her jeg er nå? Når hadde dere daglig liv?
AO3 Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Jeg er 19+6, og har kjent daglig liv i tre-fire uker nå. Dette er nok veldig tidlig, da, særlig siden jeg er førstegangs. Noen dager mye liv, andre mindre. Jeg hadde en dag for noen uker siden da jeg ikke kjente svakt liv før sent på kvelden - da hadde jeg kjent liv hver dag i nesten to uker allerede, og fikk helt panikk. MEN neste dag var det masse spark og kiling igjen. For min del har det mye å si hva jeg gjør den dagen (om jeg går mye, eller sitter mye i ro), og hva slags klær jeg har på meg (mammabukse vs bukser med linning rett over magen). Disse tingene ser ut til å påvirke hvor mye liv jeg kjenner veldig mye, jeg tror nok ikke minis aktivitet blir særlig endret av hvilke bukser jeg har på meg. Mener å ha hørt flere steder at man ikke SKAL kjenne liv hver dag før uke 28. Utover det kan jeg ikke hjelpe deg noe særlig... :/
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2008 Hmm.. Takk for svar hvertfall Vet at det er ganske individuellt når. Men vil bare høre når andre her inne kjente det ca... Ingen fler som kjenner daglig liv?
ChellBell - har født! Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Jeg begynte å kjenne daglig liv i ca uke 17.
Ønskebaby08*12 Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Som flere har nevnt er det veldig individuelt når man kjenner liv daglig, som det meste i et svangerskap. Jeg har kjent liv daglig siden uke 17-18. Er nå 21+5. Det varierer litt på hvor aktive jenta i magen er, noen dager er hun i full sving fra jeg står opp til jeg legger meg, mens andre dager merker jeg spark om morgenen, og litt utover formiddagen, så er det stille til litt utpå ettermiddagen. Regner med hun sover/hviler da.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har kjent liv daglig i 3-4 uker nå, er 19 uker til fredag.Det er veeeldig tidlig å kjenne liv daglig nå men er andregangs og kjente det tidlig med første også
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 første gang kjente jeg det daglig f o m uke 14 tror jeg. kjente litt fra 12,5 men det var bare sporadisk.
saga1 Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Jeg er i dag i uke 22 og har kjent daglig liv i ca 2 uker. Litt liv en uke før det, men da forstod jeg ikke hva jeg kjente etter og heller ikke daglig. Nå er det full gang flere ganger om dagen... Spesielt når jeg hviler eller er i ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå