Gå til innhold

Flaskeunger får lavere iq enn mm-unger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De minst intelligente ungene i min klasse er flaskebarn.

Dette har vi faktisk hatt en spørreundersøkelse på blandt foreldrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flaskebarn selv, eller?

Skrevet

Ja,dette var noe man kanskje trodde før i tiden.. Men det er motbevist av nyere forskning. Du kan lese om det i boken til Stein Erik Ulvund som heter "forstå barnet ditt 0-2 år", bl.a.

Kan jo komme med at nyere forskning har bevist at mm gir økt risiko for allergi bl.a..

Det spiller virkelig ingen rolle hva man gir barnet så lenge det får mat! Det sa legen til meg når jeg lå på sykehuset... (som forresten også var mme barn,hun burde jo ikke vært lege da??)

Skrevet

Nei, heldigvis blei jeg ammet i 3 år. Skulle tatt seg ut om jeg hadde vært flaskeunge...

Skrevet

Brukte du flaske?

Ja/nei/litt

Hvor intelligent er barnet ditt?

Dum/passe/smart

Noe slikt, da?

Skrevet

Alle flaskeunger forsvarer mme, og alle mislykkede mødre som selv ikke fikk til ammingen, eller gadd for den saks skyld.

Skrevet

Vi så på resultater som var oppnådd hos elevene gjennom flere år, og sammenhengen mellom gitt mm/mme.

Skrevet

Det har mange visst lenge, at puppebarn er mer intelligente enn flaskebarn.

Skrevet

Hvilke resultater? IQ-tester? Hvilke "resultater" elevene får på skolen trenger nødvendigvis ikke settes i sammenheng med iq, men med egen innsats og lærerens evne til å engasjere. Kanskje det er du som lærer som er skylden i at flaskebarna får dårligere resultater. At din holdning til flaskebarn gir dem lavere selvtillit i klassen, og kanskje du til og med forskjellsbehandler elevene. Har du tenkt på det?

Skrevet

Det stemmer ihverfall ikke her. Vi er begge flaske barn og vi er begge medlem i mensa.

Skrevet

Værste jeg vet er elendige mødre som ikke gidder å amme, eller bruker den"fikk-det-ikke-til-vi" unnskyldningen.

Skulle fanken i meg aldri hatt unger.

Skrevet

Hva med oss som ble så sjuke at vi ikke kunne amme da? Vi burde kanskje bare ha dødd,og holdt kunstig i live på respirator så ungen kunne fått morsmelk mens moren døde? Det var alternativet her.... Omtenksomt sagt.

Skrevet

Det høres da ut som du kvikna til igjen. Og hadde det vært noe greie på deg, så hadde du tatt opp igjen amminga da helsa var bedre. Det er ikke noe problem å amme et barn etter lang tids fravær, om man bare GIDDER å jobbe opp produksjonen.

Skrevet

Nei,pga medisiner jeg MÅ ta så kan jeg ikke det! Litt firkanta i tankegangen eller? Yppert lukter det her også.. Laaaaang vei... Er det kjipt å tenke på at du ikke kan amme selvom du har manboobs?

Skrevet

Jeg tror HI isåfall har fått i seg jævelig mye mme!!

Trangsynte kjerring!!

Skrevet

Hjelper ikke å ha kalkufitte heller

Skrevet

Hadde du forventet at såpass mange beit på den teite tråden?

Skrevet

Blir man trangsynt av mye mme???ja, der sa du det...det er kanskje en av bivirkningene i ettertid.

Syns sååå synd på ungene deres, som har mødre som ikke vil barnets beste. Stakkars dem, barnevernet skulle tatt ungene deres.

Skrevet

Hva er vitsen med å skrive så stupide innlegg? Har du så problemer med varmen at du må få ut aggresjonen ved å sparke løs på mødre som har hatt problemer med amming? Hva ønsker du egentlig å oppnå med det? Er det et mål for deg at disse skal føle seg mislykka? Og hvorfor skriver du ikke dette på kranglesiden ettersom det er et helt formålsløst innlegg kun ment for å provosere? Men man får kanskje ikke mer guts av mm, så man må gjemme seg bak anonymknappen. At du fikk mm vitner vel om at det ikke gir noen garanti for iq.

Skrevet

Gå nå og varm flaska til ungen din, du. Slappe kjerring.

Skrevet

De blir ikke bare mere intelligente, men de blir slankere enn sine medbabyer når de blir eldre også.

Skrevet

Det var det beste du kunne komme opp med av forsvar?

Skrevet

Gjorde det vondt HI? Når mora di mista deg i asvalten? Gjør det fortsatt vondt der du sitter og må styre rullestol og pc med haka? Skjønner at du kan bli bitter da... Jeg kjenner en bonde som sikkert kan hjelpe deg å pule en sau?

Skrevet

Det er ikke slik at flaskeunger FÅR lavere IQ enn mmunger. Det er nemlig ikke melken i seg selv som gjør at det finnes en forskjell i IQ resultater mellom barn som får mm og mme, men det viser seg at mødre som er intelligente / har utdannelse har en større tendens til å amme. Som kjent er jo intelligens arvelig, og derfor viser det seg at barn som ble ammet oppnår høyere resultat på IQ testene.

Det kan være greit å huske, HI, at man ikke kan trekke konklusjoner om årsak/ virkning kun basert på korrelasjoner!

Skrevet

Du er et godt eksempel på en iqløs mor. Jeg er ikke overrasket...sikkert fått mme du også, av ei dårlig mor som"fikk-ikke-til-amminge-det-var-helt-tomt-der".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...