Gå til innhold

Jenta vår raper aldri ...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Snuppa er 3 uker imorgen ... og raper (nesten) aldri .. (kanskje 4-5 ganger siden hun ble født?)

Hun prumper derimot veldig mye ..!!

Er dette normalt?

Noen andre som har det slik?

Klem DD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyttidytt .. ;o)

Skrevet

helt vanlig ja. Jeg har sluttet å ta jenta vår opp til raping, fordi hun gulper så mye når hun raper. Helsesøsteren vår sa at så lenge hun ikke får vondt i magen pga luft, så trenger hun ikke rape. Men det kommer jo ut andre veien ja :P

Hun er forresten 4 mnd, og jeg har ikke tatt henne opp til raping om natten noen gang, og sluttet å ta henne opp til raping om dagen når hun var 5-6 uker.

Skrevet

Ene gutten vår var slik en stund, men så kom det mer og mer rap etter hvert. Måtte gjerne gå og bære på ham i 15-20 min før rapen kom! Han ville ikke roe seg før han hadde fått opp all rap (kom gjerne 2-3 store raper + noen mindre). Hvis ikke datteren din ser ut til å bry seg om at rapen ikke kommer opp, så er det sikkert ikke så farlig. Eldste gutten min brydde seg lite i begynnelsen, men ble mer irritabel senere hvis ikke rapen kom opp. Men da var han så stor at det ikke var så vanskelig å få opp rapen. Generelt synes jeg det blir lettere å få opp rapen på dem jo eldre de blir. Nå når gutten vår passerte 2 1/2 mnd synes jeg det kom seg mye.

Skrevet

Samme her-hun promper mer enn raper ja.. Men hun får ikke ut alt så hun har litt knip innimellom stakars..:-((

Skrevet

Eldstejenta vår raper heller aldri (kan ikke minnes hun gjorde det en eneste gang som baby), gylpet aldri og prompet aldri, men ikke noe galt med henne da :-)

Lillesøster derimot har et enormt repetoar av kroppslyder :-)

Skrevet

Hei! Husker når jeg amma de første 2 mnd. Da rapa Emma nesten aldri! Men når jeg begynte med flaska ble det lettere å få til rapen. Nå (3 1/2 mnd) setter jeg henne opp på fanget, litt foroverlent mot armen min, og da kommer alt fra 2-5 raper ganske kjapt. Svigermor viste meg hvordan :) Prøvde å ha henne mot brystet mitt, men det virker ikke like effektivt på henne gitt! Mange måter å gjøre det på selvfølgelig. Har også prøvd å legge henne på magen, men da blir det veldig ofte gulp istedet for rap!

Og ang. promp, som svigers sier "Better out than in"! :)

Skrevet

gutten vår er 5 uker.. vi hadde samme problemet fra fødsel.. jeg ble veldig stresset av det...men de to siste ukene har rapene begynt å komme mer og mer..

vi gjorde følgende: hvis han ikke hadde rapet etter ca 10 min la vi han ned, og tok han opp litt senere, da kom det ofte en rap. fant også ut at vi ikke hørte alle rapene.. de er ikke altid så lett å få med seg. noen ganger kommer de nesten lydløse her:)

lillegutt promper også en del.. det gjør han fortsatt, selv om han nå har stortsett tydelige raper

jeg hadde ikke bekymret meg hvis ho ikke er særlig plaget med luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...