Gå til innhold

dere som er imot sirkusdyr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva synes dere om dyrehager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke særlig sansen for det heller, men i valget mellom to onder så er parker litt bedre.

Skrevet

enig med Alba34

Skrevet

Vil påstå at dyrehager er noen hakk bedre enn sirkus ja. For det første, så lever de i et mye mer naturlig miljø enn på et sirkus, og de slipper å reise rundt halve året. Det er nå ikke sånn at man går ut og fanger ville dyr for å ha de i dyreparker, de er vel for det meste født i fangenskap, eller misforståtte kjæledyr. Selvfølgelig har de det aller best i naturen der de kommer fra, men sirkus er direkte dyremishandling !!

Skrevet

Jeg er ikke fan av dyrehager, det er mye snusk og ulykkelig dyr i dyrahger rundt omkring i verden. Jeg synes likevel dyrhager stort sett er noe bedre enn sirkus, dette er mye pga luftemulighetene dyr i dyrehager vanligvis har. Jeg har sett luftemulighetene til dyr på sirkus og er slett ikke imponert.

Selv om jeg er svært skeptisk tro je det finnes dyrehager rundt i verden som tar dyrs trivsel på alvor og legger ned mye ressurser og tid for at dyra skal ha det så bra som mulig i fangenskap.

Jeg har ikke vært i en dyrehage siden jeg var et lite barn selv. Det var en dyrehage i New Mexico, og selv som 5åring kunne jeg se at de dyrene ikke hadde det bra i solsteiken. Det gjorde inntrykk.

Hvordan jeg skal forholde meg til juniors sannsynlige ønske om å besøke dyreparken i kristiansand når han blir eldre er jeg ikke sikker på. Må gjøre litt research først :) Sirkus tar jeg han ikke med på , så sant det ikke er et sirkus fritt for dyr.

Skrevet

Ikke overbegeistret.

Men må jeg velge en av tingene med sønnen, så blir det dyrepark/dyrehage. Men jeg er veldig opptatt av å se på dyrene om det virker som de trives.

Blir glad når jeg ser dyrepassere som har en ekte kjærlighet for dyret "sitt", da føles det litt bedre.

Skrevet

Det kommer veldig ann på parken! Jeg hadde for eksALDRI dratt i dyrepark i Thailand for å se på tigrene som ligger der dopet og med kjettingr rundt halsen.

Men dyreparken i Kristiansand eller løveparken i Danmark synes jeg ikke er så ille :)

Dyr i dyreparker har stort sett store fine uteområder, de blir ikke tvunget til å gjøre ting some r unaturlig for dyr, de bor på et sted hele tiden og i tillegg så er de født i fangenskap så de vet ikke hva det vil si å være i det fri..

Sirkusdyr blir tvunget til å gjøre ting som er helt unaturlig for dem, de tilbringer mye tid på veien osv, er vel i grunn ikke nødvendig å foklare hvorfor det er dyremishandling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...