Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har en gutt på 6 uker og har av ulike grunner sluttet og amme og gi nå mme på flaske.er ny på dete.hvordan gjør dere d når dere er ute og på natta,og koker dere vann for hver gang bbyen skal ha mat?og hvilken erstatning er best?

er helt blank på dette jeg.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vil jeg først si at jeg har en rutinebaby, som gjør det hele med flasker veldig enkelt.

Jeg har fire flasker og to små vann flasker som jeg vasker og steriliserer hver kveld. Så koker jeg vann og har oppi halvparten av den mengden jeg skal bruke, så koker jeg vann til hvert måltid og har oppi sammen med pulver, og da er temraturen perfekt, og melka er fersk.

Hvis jeg skulle gitt måltider hadde jeg gjort klar melka om kvelden og satt den i kjøle skapet, og varmet den i microen.

Når jeg skal en plass tar jeg med sånn ferdiglaget som du får kjøpt i butikken.

Jeg bruker nan, men har ingen erfaring med de andre:)

Skrevet

hei:)

jeg pleier å fylle hele vannkokeren når jeg koker vann. og for hver gang jeg lager melk så varmer jeg opp vannet igjen i mikro`n..

når vi skal bort så tar jeg med ferdig mme(burde ikke stå varmt i flere timer). det går oxo ann å ta lonket vann i en termos og ha med pulver.

jeg har prøvd NAN og HIPP(økologisk), men har vært mest fornøyd med NAN:)

håper dette hjalp:)

Skrevet

Hvis jeg skulle gitt måltider om natta skulle det stå....

Skrevet

Jeg bruker Småfolk til vesla. Hun fikk utslett av NAN og når jeg gikk over til Småfolk forsvant utslettet over natta. Er kjempefornøyd med denne.

Skrevet

jeg lager alt om kvelden når snuppa har lagt seg...koker vann..har i flaskene og setter de i kjøleskapet..åsså har jeg to sånne doseringbokser så jeg får til alle måltidene som jeg fyller opp.

når hun vil ha mat både dag og natt så varmer jeg vannet i micron og så har jeg i pulveret...rister å ferdig ;)

skal vi bort et sted jeg vet jeg ikke får varmet flaska så tar jeg ca halvt om halvt med kaldt vann og kokt vann på termos ;)

lykke til:)

Skrevet

Når jeg har gått over til flaske har jeg gjort det slik:

Fyller vannkokeren full og koker det opp. Så heller jeg det over i en mugge med lokk (har erfart at billige mugger av plast kan gi "plastsmak", så jeg har brukt kun TupperWare). Når jeg skal lage til en flaske måler jeg opp så mye som jeg skal ha, og varmet vannet i microen. Har nedskrevet tabell slik at melken blir akkurat passe varm når jeg heller i pulveret.

Om natten bruker jeg flaskevarmer. Må være veldig nøye med den: samme vannstand, samme innstilling og samme mengde vann i flasken. Dette gir meg perfekt temp på vannet når babyen er sulten. Har ferdig oppmålt pulver og en trakt stående. Så da er det bare å helle pulveret over i flasken, riste den godt og teste om den har rett temp (sjekker hver gang for sikkerhets skyld) :-)

Skrevet

Hei!

Har nå mitt andre flaskebarn og har prøvd mange ulike metoder for å få laget flaska raskt og sikkert. Det er jo utrolig vanskelig å få god informasjon om mme.

Nå i våres fant jeg masse god informasjon på en norsk nettside: www.flaskeposten.org

- Anbefales virkelig.

De ga meg blant annet dette tipset:

Morsmelkerstatning skal lages så tett opp til hvert måltid som mulig. Vår erfaring er at den letteste måten å gjøre det på er å ha en termos med kokt varmt vann klar på benken, en flaske med kokt kaldt vann i kjøleskapet og ferdig oppmålt pulver i en boks. Når barnet skal ha mat blander du kaldt og varmt vann til antall grader oppgitt på MME boksen (WHO anbefaler 70 grader). Etterhvert lærer du hvor mye kaldt og hvor mye varmt som skal til for å både få rett mengde vann og rett temperatur. Hell pulveret oppi flasken og rist. Melka er klar.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...