lille spira Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Hva med Sander Emil hvor Emil da uttales med lang i
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Åh, jeg klarer ikke la være å si noe, selv om jeg veeet det er komplett unødvendig, og alle har forskjellig smak og alt det der........ men hvorfor mååå dere ha doble navn, og aller helst så "unorske" og "spesielle" navn som mulig? Jeg blir virkelig helt matt av alle Linnea Cassandra, Mattheo Allessandro, Davido Grissee, Melinander Chloe og Naomidia Ramonaris'ene som blir født og døpt - og så har de gjerne Gundersen- Hansen som etternavn. Jeg fatter det ikke! ARG! Jada, dette er helt og holdent mitt problem, jeg vet. Og ja, datteren min har et kjedelig navn, det ligger til og med på topp ti - gjett om det irriterer vettet av meg også! Sander er et fint navn helt alene, HI
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Jeg tenkte akkurat det samme 16.03 Eller Sander Leander
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har bare enkeltnavn - det var et av de 20 vanlige da jeg var liten, og gjett om det plaget meg! Så mine barn får dobbelt-navn, det er mer personlig, og skiller seg mer ut. Jeg hater å være vanlig. Jeg syns også at sander emil var fint.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Nå vet jeg ikke om du er HI - 16.14 - men erfaringsmessig fases de fleste mellomnavn ut i dagligtale, og da står man igjen med et ofte relativt vanlig navn, som etter alt å dømme kommer til å havne på topp ti listen innen 5 år - eks Sander, Leander, David, Mattias, Marco, Sondre osv. Hvis det er mellomnavnet som skal gjøre en unik, må man gjøre det mulig å bruke det hele tiden, selv om man står på trappen og roper ungen inn til middag? Jeg syns det er en vesentlig forskjell på doble navn av i dag, som gjerne har en 4-8 stavelser, mot de "gamle" to-takterne, som nærmest høres ut som ett navn Knut Ola, Lars Tore, Jan Vidar.... (ikke at de er så mye vakrere, hehe) Mye av grunnen til at jeg ikke er begeistret for de "nye"navnene er at de er svært tunge i bruk, pluss at jeg ikke syns de alltid passer like godt på helt norske barn. Nå kupper jeg visst tråden, sorry.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Er ikke hi nei. Vi uttaler bare vår datters ene navn, men når det plutselig kommer ei til som heter det, kan vi bare legge til det andre. Så vet alle hvem det er.
*Januarbaby*09 Skrevet 4. juni 2008 #15 Skrevet 4. juni 2008 Sander er et veldig fint navn=) og det kan trygt brukes alene, men om dere ønsker dobbeltnavn er jo Sander Mikal veldig fint=)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #17 Skrevet 4. juni 2008 Sander Andreas ...så litt over her Sander Alexander, det er jo nesten to samme navn:-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #18 Skrevet 5. juni 2008 Jeg er veldig enig med Tribal her- godt skrevet!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #19 Skrevet 5. juni 2008 Sander Alexander Salamander er jo driiiiitfint da.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå