Gå til innhold

Noen her som har hoppet av vaksinasjonsprog. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 15 mnd nå og på mandag er det egentlig tid for MMR vaksine. Har lest at dette er for sykdommer som er helt ufarlige for små barn å få. Meslinger, kusma og røde hunder.

Jeg vurderer og droppe denne vaksinen og heller ta den da han blir større. Ca. 12 år.

Noen som har gjort dette? Eller ikke vaksinert i det hele tatt?

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet du får bedre respons på denne inne på krangle forumet.... for dere er det mange vaksinemotstandere:)

Min personlige mening er at ja det er ufarlige sykdommer for de fleste barn, men for noen få kan de være fatale. Vi har et kollektivt ansvar for vaksineprogrammet. Hva hvis gutten din blir syk og smitter noen som blir svært syke?

Skrevet

Jeg har tenkt på det at hvis min sønn blir syk og smitter noen så kan det være fatalt for de han smitter. Men jeg vet heller ikke hvordan min sønn vil reagere dersom han blir syk og mener det er en sjans man tar når man ikke vaksinerer. Dette er sykdommer som i de aller fleste tilfeller er ufarlige. Er ikke risikofritt og vaksinere heller. Babyer har faktisk fått varig men av det eller dødd.

Gjest Zima *2pp*
Skrevet

Vi har ikke vaksinert...

Skrevet

Viss din unge då får f eks røde hunder, og så igjen smittar han ei som er gravid. Kan du då leve med det om hennar unge får skader på grunn av at din ikkje var vaksinert? Eller at han får kusma og smittar ein mann, og denne blir steril pga det?

Husk at det er grunnar for vaksinasjonane. Dei positive veg opp for det negative ved å vaksinere:)

Og desse sjukdommane er ikkje heilt ufarlige å få for ungar heller. Meslingar kan ha hjernehinnebetennelse som "ettersjukdom".

Skrevet

Du er klar over at kusma kan få mange konsekvenser for gutter???

Skrevet

Snakker faktisk om den vaksinen på Oprah nå

Skrevet

Er om MMR vaksinen på Oprah nå :-)

vi har vaksinert med 5komponentvaksinen, men har valgt bort Prevenar og MMR vaksinen...

Anbefaler deg å lese litt for og imot vaksiner og så ta et standpunkt etterpå :-)

Jeg tenker som så at dersom snuppa ikke har hatt f.eks røde hunder innen hun kommer i puperteten så kan hun heller få vaksinen da...

Skrevet

Vi kommer ikke til å vaksinere våre barn.

Det fins mye forskning som forteller at det er minst like stor sjans for at vaksinerte barn kan få sykdommene som ikke-vaksinerte. Vi mener at det er bedre for barnet selv å opparbeide seg et godt immunforsvar på den naturlige måten.

Uansett, vi ville hvert fall vaksinert tidligst ved 4-årsalder, når litt immunforsvar er opparbeidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...