Gå til innhold

Flere som fortsatt jogger i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en treningsnarkoman- men har selvfølgelig trappet ned etter som magen vokser. Er i uke 18 nå og jogger fortsatt (sist graviditet jogget jeg til 8 mnd). Er utdannet fra Norges idrettshøgskole og har tatt master i idrettsvitenskap om fysisk aktivitet og svangerskap. I tillegg er jeg instruktør så kan mye om trening.

Lurer på om det er flere treningslystne der ute som har lyst tilå dele litt erfaringer om trening. Syntes det er så interessant å høre om andre i samme situasjon :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å løpe i uke 14, tenker jeg. Fikk mye tilbakemelding på at støt ikke er helt tingen under graviditet. Men med din utdannelse skulle man jo tro du kan ett og annet om den saken..?

Jeg er ekstremt treningsglad, så jeg la min elsk på spinningsykkelen. Har spunnet tre-fire ganger i uken, ser ut som mormor der jeg sitter med styret høyt og luftig. Nå i uke 31 har jeg roet ned litt, men det har kanskje mest sin grunn i mye jobb i disse dager..

Går ellers lange, raske turer, men sliter med at hendene hovner opp noe inn i h... når jeg går. Merker også nå at jeg faktisk må hvile etter trening, det måtte jeg ikke for noe uker siden.

Jeg har hatt et helt knirkefritt svangerskap og masse energi, og jeg er helt sikker på at jevn trening gjennom hele har bidratt til det :-)

Skrevet

hei Snart nr 2? med spire.. siden du kan mye om trening så tenkte jeg at jeg kunne spørre..

jeg har gått opp 10 kg allerede og er nøyaktig 5mnd på vei og jeg er kjempe redd for å gå opp mer.. (mye av vekta er vann i beina, er kjempe hoven..)

hva slags trening kan jeg gjøre for å forhindre å gå opp mer? som er trygt for barnet?

takk for evt. svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...