Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har litt lite jern i kroppen. noen andre så har det, og hvilke tabletter tar dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter anbefaling fra legen tar jeg ferromax. Tror ikke du skal begynne på det uten å ha snakket med legen først. Det finnes noen vitaminpiller for gravide som også inneholder jern tilskudd.

Skrevet

legen min sa jeg skulle ta det, men jeg har glemt navnet på de jeg skulle kjøpe. fikk bare med meg at de er milde.

Skrevet

Min erfaring er at leger lærer seg navnet på en type jerntablett og anbefaler det, er ikke nødvendigvis det beste for deg. Som jeg også skrev på 2. trimester har jeg prøvd det meste men måtte til slutt kutte ut å ta jern fordi jeg fikk steinhard mage av samtlige - også av flytende varianter fra helsekostbutikk, men, for ikke så lenge siden kom det noe som heter aminojern, og nå spiser jeg hver dag og merker ingenting på magen. Denne typen skal visstnok tas opp opptil fire ganger bedre enn "tradisjonelle" jerntilskudd. De kan tas sammen med mat om man vil det, og man behøver ikke å tenke på at man ikke skal ta det sammen med f.eks. melk, opptaket hemmes uansett ikke.

Det skal kunne spises av alle, inneholder verken gluten, sukker, melk eller noe animalsk, i tilfelle du har noen allergier.

Vet at det virker også, for jeg hadde et jernlager på 4 da jeg ble gravid, og nå som jeg har kommet til snart slutten av 2. trimester er blodprosenten høyere enn den var da jeg ble gravid. Vet det ikke er det samme som jernlager, men har ofte en viss sammenheng, er eneste målingen jeg har så langt for har ikke fått målt jernlageret på nytt. Blodprosenten min er nå på 15, som jo er veldig bra til å være både jente og gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...