Gå til innhold

hvordan var det med stripping igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det har vært 1000 innlegg ang dette før, men har ikke lest noe av det pga det har ikke vært aktuelt for meg tidligere.

Men nå lurer jeg.

Hva er forskjell på stripping og tøying.?

jeg sjekket modning og det var 3 cm åpning. Så tok legen å "rota" litt rundt inni der, det tok ca 2-4 sekunder, så var det over. Kan dette ha vært stripping eller tøying?

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stripping skal etter det jeg vet være å tøye livmorhalsen dersom den er moden. Dvs rote litt oppi der;) Så ser ut til at det er det legen utsatte det for!

Denne strippingen skal pushe kroppen til å lage mer åpning og sette igang med fødsel.

Skrevet

ok, flott! var det jeg trodde egentlig men turde ikke håpe for mye. Kjenner ikke noe særlig til at det skjer noe da, selv om dette ble gjort for 24 timer siden...

Skrevet

Etter det jeg har fått forklart fra lege og jm, er stripping å løsne hinnene på innsiden av livmorhalsen. Dette forutsetter at det er noe åpning helt inn (man kan ha åpning ytterst i livmorhalsen men ikke helt inn). Tøying er å strekke livmorhalsen for å få større åpning. Dette krever ikke åpning helt inn, men går ut i fra at lege/jm må ha litt åpning ytterst for å komme til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...