Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Trenger litt synspunkter her. Jeg har hovedomsorgen for våre to barn. Far har de minimalt etter eget ønske. Far betaler ikke bidrag da han ikke har inntekt (svart inntekt). Reiseutgifter skal jo dekkes av begge etter samme brøk som bidraget blir regnet ut etter. Slik det er nå så tjener jeg for godt til å motta forskuddsbidrag. Og jeg er samboer og mottar ikke noe som helst utenom. Problemet mitt er at jeg verken har lyst til å sende med klær eller betale reiseutgifter. Jeg mener at en far som ikke bidrar i det hele tatt hvertfall får ta denne kostnaden selv. Det er ikke snakk om mange penger, men litt. Synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Tjener for godt til å motta bidragsforskudd?!?!...hm, det hørtes rart ut, for her i norge så har alle barn krav på bidragsforskudd om far ikke betaler. Det det ender med er at han opparbeider seg en mega gjeld til staten. Reiseutgiftene skal deles likt om ikke man er blitt enige om noe annet. Så lenge det er du som har hovedomsorgen så er det jo du som får barnetrygden også, så da er det du som skal forsørge ungene med klær og ikke han. Krev inn bidraget via NAV og skit i om han ikke har inntekt, da får han skaffe seg en lovlig jobb da!!
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Grensen for bidragsforskudd er på ca 400 000,- tjener bidragsmottaker mer enn dette gis ikke bidragsforskudd ! sjekk nav.no før du er så bastant anonym 15:23... Reiseutgifter deles etter samme brøk som brukes i bidragskalkulatoren, har ikke far inntekt blir det som HI sier mye på henne.. Anbefaler uansett HI og kreve bidrag fastsatt og innkrevet via nav, har far ikke noe hvit inntekt i det hele tatt vil det jo da iallefall bli stillt spm til ham samt muligens vurdert skjønn på hans "inntektsmulighet". Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Du tar feil når du sier alle har krav på bidragsforskudd. Det er faktisk ikke alle som har det, og ytterst få har krav på fullt forskudd. Les nedover på denne siden så kanskje du forstår litt mer http://www.nav.no/page?id=341 Reiseutgifter skal fordeles etter samme brøk som bidraget. Mottas ikke bidrag så skal altså den som har hovedomsorgen betale alt. Om han ikke har inntekt settes bidrag til 0, uten at han får gjeld. Hjelper lite hva jeg mener han bør gjøre. Saken er som den er: Jeg får ikke bidrag verken fra ham eller staten. Det jeg spurte om synspunkter på var om jeg skulle la vær å sende med klær og betale reisepenger.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Takk! Har prøvd alle muligheter dessverre, så det er ikke noe å hente der foreløpig når det gjelder bidrag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå