snart mor til 3 Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 http://www.dagbladet.no/dinside/2008/06/04/537199.html skulle vært interesannt å vite hvor langt hun egentlig var på vei?? sukk..får håpe alt står bra til med både mor og barn..
Trulte76 Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 oj det var nære på. Fødte jo i ambulansen, og flyet landet jo flere minutter før det skulle..hadde det ikke gjort det kunne jo babyen ha kommet i flyet.
nussie Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Det lurte jeg også på..hvor langt hun var på vei.. for etter det jeg kjenner til så kan man vel ikke fly når man har fire uker igjen iallefall.. Vi flydde forrige uke(30 uker på vei) og det var helt greit å komme seg trygt i havn på Gardermoen og hjemme igjen uansett..)
snart mor til 3 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2008 innenlands kan man reise inntil 2 uker før termin kan ikke skjønne hvorfor så mange blir sjokkerte over at det går an... hadde dere bare visst hvor mange det var som stillte seg uteforstående til hvorfor jeg skulle få reise to uker før terminen... menmen....
AO3 Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Det skjer jo stadig vekk at fødsler starter før tiden, så man har jo aldri noen garanti selv om man er 2-4 uker før termin. Her var det bare snakk om maksimal uflaks, siden fødselen tilfeldigvis startet på flyet - OG at den gikk så fort. Det er jo ikke lange flytiden mellom Oslo og Amsterdam, heller. Heldigvis gikk det bra, da.
ory Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 uff ja.. stakkars jente. de fleste flyselskaper sier jo nei til gravide 4 uker før termin, så hun må jo ha hatt uflaks eller tatt en risiko på å fly senere ( man kan det med legeattest). Jeg skulle egentlig fly nå 5 uker før termin, men ombestemte meg pga dette. Jeg vil IKKE føde i fly!!
snart mor til 3 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2008 for sannsynligheten for at man skal føde ombord på et fly er lik.... Dette har vært omdiskutert så mange ganger her inne,og mener vi kom til komklusjonen om at lengste flyturen man kan ta her i Norge er på 2 timer... Selvfølgelig kan man ta en melkerute fra sør til nord og ende opp med en reisetid samlet på over 2 timer,men det er et annet tema... Selv anser jeg muligheten for at fødselen skal starte og ungen komme ut på under 2 timer som lik null..for meg ihvertfall.. har et håp på å komme under døgnet denne gangen,men anser heller ikke det som så veldig sannsynlig.. Og legeerklæringen man må sende inn for å fly mellom 2 og 4 uker før terminen er kun for din egen skyld.. HVIS noe skulle oppstå under flyturen så har de på legeerklæringen et telefonnr til fastlegen din og det er kun det de er interessert i å ha... :-) det er ingen medisinske grunner til at man ikke skal kunne fly såfremst man har et "normalt" svangerskap... (Men sannsynligheten for å ha et normalt svangerskap er jo minimal om man skal lytte her inne..hehe..) nei,det er vel heller lite å være redde for...skulle man derimot kjenne til en risiko for at du skal ha en styrtfødsel må man jo ta hensyn til det...
Lacey*har fått erta Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Noe av det at man ikke skal fly så sent har vel med fare for blodpropp å gjøre. Også vet jeg at det er endel flyselskap som ikke vil ha med gravide kvinner som har igjen 4 uker. Tror de helst vil slippe å måtte ta imot barn på flyet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå