Brady Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Var hos jordmor for noen dager siden, og hun sa at magen min så fødeklar ut. Er over 37 uker. Noen andre som har fått samme beskjed og født kort tid etter? Er jo litt nysgjerrig på om hun har rett og om jeg kan vente meg en fødsel de nærmeste dagene.
snart mor til 3 Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 personlig må jeg si at jeg blir kraftig irritert når jordmødre og leger kommer med silke uttalelser... med mindre de har en plan om å sette igang en fødsel eller ser det som en nødvendighet at noen andre skal sette igang fødselen iløpet av de nærmeste dagene bør de putte en sur gammel sokk i kjeften... man ser så mange som går rundt og blir mer og mer frustrerte og triste i påvente av denne ungen som de har blitt lovet at skal skje noe snart... Og de kan si disse uttalelsene med så mye forbehold som de bare vil,men de setter et lite håp i den gravide noe som vil gjøre ventetiden ekstra lang.... så nei,jeg tror ikke hun kan se på magen din at du skal føde når som helst... vi har ingen ting vi skal ha sagt om det hele... ønsker man uttalelser så få dem skriftlig med løfte om igangsettelse ved feiltakelse av forventet fødsel....
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Jeg hadde absolutt ikke innstilt meg på fødsel utifra slike vage uttalelser. Selv gjorde jeg tabben å tro på akupunktør og en annen behandler som sa jeg kom til å "føde hvert øyeblikk" hver uke fra jeg var uke 38. Nå sitte rjeg her 5 dager etter termindatoen og har brukt opp all ventegutsen og er møkklei. Jordmor betegnet meg da som fødeklar igår, 4 dager etter termindato, men det mistneker jeg er mest fordi jeg hadde fødsel i blikket.. Og hun mente ansiktet mitt var blitt bredere... Så for å spare deg for mye unødig ventetid hadde jeg fortsatt forholdt meg til at mange føder etter termindato også, til tross for slike uttalelser..
Sikkertforgammel Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Vel, hva med min jm da??? Hun skreiv KLAR FOR FØDSEL på svangerskapspapirene mine!! Og det uten å ha sjekket med nedentli eller noe. Psykisk føler jeg meg heller ikke klar!? Hvorfor hun skreiv det aner jeg ikke. Bortsett fra at jeg er 5. gangs og hodet til babyen har festet seg, så kan jeg ikke skjønne hvordan hun kan uttale seg om det??? Går jo og venter HVER dag på at noe skal skje, termin om 8 dager, men er jeg uheldig KAN jeg risikere å gå 22 dager til...
Brady Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2008 Hei igjen og takk for svar! Synes selv det var litt rart at hun kunne se på magen at den var fødeklar... Får slutte å tenke på det og heller bare nyte hver fridag. Babyen kommer når den er klar.
playground princess Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Legen min sa fra ca 4 uker før termin at hun var sikker på at jeg ikke kom til å gå helt til termin! Hun håpte for min skyld jeg fikk noen dager permisjon før fødsel. Og her sitter jeg.... Termin om 3 dager. Føles som om jeg er langt på overtid siden min kjære lege fikk meg til å tro (jeg er førstegangs...) at jenta kom til å komme for lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå