Linda-Kristin=) Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 herregud! vi har en sånn liten lufteveranda som vi bruker å grille på. der har vi også en plastbøtte til å tømme brukt grillkull i etter vi har slukket det med vann... var for ca 3 timer siden ute på verandaen å tok meg en røyk. kasta sneipen i et syltetøyglass med vann før jeg gikk inn for å vente på ei venninne som skulle komme å kjøre oss til stranda... så, et par timer etterpå ringer hun for å si at hun fikk feil med bilen så hun ikke kunne komme, så jeg sitter en stund å ser på tv før jeg går på soverommet for å lade mobilen min. da ser je at det ryker noe helt villt på verandaen!!! da har det tatt fyr i bøtta med grillkull og plasten hadde smeltet og begynt å renne mot husveggen!!! (det er metallplate istedet for planker på "verandagulvet") fikk jo heldigvis slukket dette rimelig fort da!!! men tenk om hun ikke hadde fått feil med bilen?! da hadde jeg aldri sjekket der før jeg dro og det hadde garantert tatt fyr i huset!! skjønner ikke hvordan det tik fyr i bøtta jeg, kastet jo sneipen i vann før jeg gikk inn... må jo ha føket noen glør fra sigaretten og oppi bøtta eller noe!:S
Silja FullFres McQueen Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Vel, det er derfor man ikke tømmer glør, slukket eller ikke, i ei plastbøtte.. Hallo... =P Man vet aldri om det er ordentlig slukket eller ikke, og det er uansett ikke verdt å ta sjansen!
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 oi. skummelt!! bra at det gikk fint, kankskje en ide å ha grillkullet i en stålbøtte heretter??
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Plastbøtte til grillkull er jo ikke særlig lurt, da. Løp og kjøp en metallbøtte, eller bruk en gammel, stor kjele hvis du har en. Men veldig bra at det gikk bra!
Linda-Kristin=) Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2008 har jo ikke grillet på over en uke da, så det var jo helt slukket da!!! ja, skal faen meg ikke samle opp gammelt grillkull i noen bøtte som helst mer:P idioten meg:P
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Er det tak over den verandaen deres? Hvis dere griller under taket, er det like sannsynlig at det en dag begynner å brenne der... Lykketreff at du så det tidsnok, det må ha vært en skremmende opplevelse. REgner med du bruker en stålbøtte neste gang
Linda-Kristin=) Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2008 er jo livredd sånt så jeg bruker jo å være så kjempe nøye med det når jeg er ute å røyker. kaster ALLTID sneipene i et syltetøyglass med vann før jeg skrur lokket på! skulle jo ha skjønt at det tok fyr oppi der hvis jeg kasta sneipen direkte oppi bøtta, men det må jo ha føket glør av sigaretten og landa i bøtta! at det skal ha ligget glør å glødet oppi bøtta i en uke går jeg ikke med på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå