Mamma til 2 søte jenter Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Vi skal reise med vår datter på 3,5 år til Mummidalen i Finland i sommer. Har prøvd å ta henne med for å få et pass til henne, men hun vil ikke ta bilde til pass. Har prøvd det meste, men føler jeg ikke orker å presse henne mer enn jeg har gjort til nå. Reglene for innreise til Finland er at man skal ha med seg ID. Siden Finland bruker de samme ID reglene som for Danmark, Sverige, kan vi voksne ha med oss førerkort, bankkort som ID der. Jeg tenker at reiser jeg til Danmark eller Sverige så har jeg aldri med meg noe ID på datteren min og etter å ha spurt her på jobb så er det ingen her heller som pleier å ha med seg ID til barna når de skal f.eks. til Sverige eller Danmark med ferge. Vi skal ta ferge fra Stockholm og til Helsinki (Silja Line), men vet ikke hvor strenge de er på det. Jeg har tatt en del ferger til utlandet de siste årene og har aldri vist noe ID når jeg skal ombord. Hva ville dere gjort? Tatt sjansen på at dette går fint? Eller?? Noen tips? Erfaringer? Takk!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. juni 2008 Dytter. Håper noen kan gi meg et svar på hva dere hadde gjort...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 hadde tatt med fødsels/dåps attesten hennes. Der står jo navnene på både deg og pappaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå