Gå til innhold

jeg er litt glad for at streiken er over....


Sessa ruger igjen...

Anbefalte innlegg

snakk om å være egoistisk, for jeg synes jo faktisk at lærere burde få høyere lønn med tanke på den jobben de gjør for våre barn! Men nå blir det i hvert fall noe av åpen dag i bhg Linea skal begynne i til høsten. Synes det er litt hyggelig at vi får se på bhg skikkelig og hilse på de ansatte og sånn før første ordentlige dag. Regner med at Nt kommer tidlig hjem så han kan få vært med på det han også. Det blir jo han som kommer til å ta hovedansvaret for innkjøringen, så greit at han er litt forberedt også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, enig med Sessa. Men også greit at det er vanlig dag igjen i morgen, selv om vi har vært heldige som har hatt barnevakt disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig veldig godt! Og tror nok mange er helt enig med deg :-)

 

MEN jeg synes det er en katastrofe at den er avblåst!! Synes Unio har virkelig driti seg ut med hele streiken. Og at dette beviser at Utdanningsforbundet forhandler med feil part, skulle ikke forhandlet med KS i det hele tatt, burde hatt Staten fremdeles som arbeidsgiver! Skjønner godt at KS ikke kan tilby mer penger, kommunene er bunnskrapt! Vil de ha en enhetsskole så må jammen staten ha ansvar for den ikke hver enkelt kommune! ( nå var det ikke de som vil ha enhetskole som fikk igjennom at vi skulle gå over til KS da...)

 

phu...! Var på besøk på jobb i dag da meldingen om at den ble avblåst kom, ble litt heftig stemning kan man si.... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig inn i politikken rundt dette, jeg da... Bare synes det er skremmende at de som skal ta vare på barna våre mesteparten av dagen og lære dem kunnskap de trenger til møte med fremtiden ikke får mer lønn i forhold til hva andre tjener. Jeg tjente godt på å være butikksjef til ikke å ha noe utdannelse... Før i tiden var presten, lensmannen og læreren de mest ansette personene i samfunnet. Er vel ikke helt sånn nå. ;)

 

Mannen er jurist og jobber i staten, og etter 6 år med utdannelse så ville man jo tro at man skulle tjene fett, men når staten/kommunen sitter på pengesekken så slipper ikke mye mynt ut! Du skal være temmelig lidenskapelig i forhold til jobben din når du er lærer for rik blir man ikke akkurat! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...