Gå til innhold

Ang bading når slilmproppen har gått

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det har vært en del som har spurt om en kan bade etter at slimproppen har gått.

I går var jeg hos legen min,hun turde ikke si et dirkete nei på det,men sa at hun selv ikke ville gjort det,men anbeflte meg å snakke med gynokologen min om dette. Jeg tok i dag en telefon til ham og han sa at det var helt greit å bade i baseng etter det,så lenge fosterhinnene er hele.

Dette var gode nyheter for meg,da jeg var redd at jeg måtte avslutte vanntreningen for gravide, noe jeg jo kan fortsette med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at du spurte, jeg har ogsaa spurt min norske lege - som jeg har kontakt med via nettet inntil jeg moeter han om to uker (jippi!!) og han sa det samme. Bad - gjerne i sjoeen ogsaa, etter at slimproppen har gaatt, men korte bad og ikke vaer saa veldig langt fra sykehuset.

Basseng var ogsaa greit mente han. Babyen er nemlig godt beskyttet av fosterhinner og fostervann, det er visstnok ikke aapent inn til baby foer vannet har gaatt. Ser man det.... =o) Men det er aapent innover uansett, saa med hensyn til SEG SELV kan man jo tenke annerledes. Men det er ingen grunn, med hensyn til baby, aa stoppe bading fordi om slimproppen har gaatt.

Kjekt at du kan fortsette paa vanntrening for gravide, som hoeres helt herlig ut.

Skrevet

Mulig dette er et teit spørsmål men: Hvis du bader, og vannet går, og du ikke merker at vannet går..... er ikke det litt dumt?

Skrevet

Ingen spoersmaal er teite..... =o)

Vet ikke helt skraasikkert, men dette er hva jeg tenker om den saken:

Jeg har bare opplevd at vannet gaar i kontrollerte former og paa sykehus, men av seg selv da. Og det kjente jeg ganske tydelig, kan vi si.

Jeg tror at om du bader og vannet gaar, saa merker du det likevel, enten ved at du kjenner det paa innsiden, at noe "popper" (hinnen som holder paa vannet) paa et vis, eller at det renner, du kjenner det renner selv om du er i vannet. Og dersom det bare pipler, saa vil det ikke gaa saa fort uansett, og da tenker jeg du kjenner det naar du er ute av vannet etterpaa.

Dersom du er paa 1 times vanngym og hele vannet gaar da, og du ikke merker det, ja, da tror jeg du vil kjenne det annerledes etterpaa, for magen er annerledes naar vannet ikke er der mer, babyen blir tydeligere og magen blir paa en maate litt mindre eller kompakt.

Skrevet

Sist jeg fødte,var jeg mye i badekaret til å begynne med,jm mente da at hvis vannet gikk,ville jeg merke dette veldig godt,selv om jeg satt i vann.

Synes det er deilig at jeg kan fortesette med vanntreningen ja,det er så herlig. Føler meg så god etterpå. Herlig å kunne bevege på seg uten å føle seg så utrolig tung. Godt å få brukt musklene,godt å få opp pulsen litt,for så å roe helt ned før vi går ut av basenget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...