Pea in the pod Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Hei Min gutt er 16 mnd og hadde veldig tidlig noen utbrudd av eksem. Vi behandlet med kortison og etterpå Elidel med gode resultater. Nå har han begynt i barnehagen og har fått utbrudd. Vi smører han med faktor 50 solkrem og det er dessverre mye sol i barnehagen vår. Leste et sted at barn med eksem ikke skal ha så høy solfaktor i solkremen. Hva er grunnen til det? Noen som har noen erfaringer?? Håper på mange svar!! På forhånd tusen takk!
snurrepipp Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har samme erfaring som deg. Jeg kjøpte testvinneren i F&B som er faktor 50. Etter at jeg begynte å smøre med den har hun fått masse eksem igjen. Skal gjøre et forsøk nå hvor jeg kutter ut faktor 50 og heller smøre med faktor 15 for å se om det hjelper.
Pea in the pod Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2008 Å så fint at noen svarte!! Jeg er så i tvil om disse tingene for tiden. Er så vondt å se at han klør!! Når det gjelder den testvinneren i F&B hadde jeg også tenkt å kjøpe den, men så snakket jeg med en jente på apoteket. Hun fortaltte at den i tillegg til fysisk filter inneholder en komponent som går inn i huden. Dette er noe man i utgangspunktet ikke anbefaler ved eksem og allergi. Selv om kremen er kjempebra, altså! Og det er selvfølgelig ikke slik at man automatisk reagerer på den. Likevel lot jeg være å kjøpe den. Prøver meg frem med en med litt lavere faktor jeg også.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Hei! Min sønn er også plaget med eksem som behandles med kortison. Jeg kjøpte cosmicas solkrem for barn (faktor 25) og den har fungert veldig bra. Han har ikke fått mer utbrudd enn vanlig. Solkremen er seig å få ut, men gutten min er jo vant til å bli innsmurt, så det går bra ;-).
selma07 og engel Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Jeg brukte babyline i fjor, og da fikk snuppa masse varmeutslett mm. Da jeg slutta med den ble det bedre. På apoteket sa de noe om at det blir for tett for huden.. Har kjøpt Eucerin sin solkrem faktor 25 i år, og den funker som bare det!! Kjøpte aderma sin solkrem også i fjor, den er fin den også, men snuppa reagerer på havren som er i den... men verdt å prøve den også! Begge disse er også fri for parabener og har fysisk filter:o) Har noen venner som har brukt akupunktur og homopat mot eksem på dere gutt. Han hadde mye, veskende sår til tider, og han er helt fin nå!! Helt fantastisk!! Homopaten mente at han starta med mme og fikk vaksine samtidig, 3 mnd alder og at det ble for mye for imunsystemet hans! Verdt å prøve! Med kortison må man bare gå til sterkere og sterkere salver! Jeg bruker akrem til snuppa og den er kjempefin!!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 min sønn har også masse eksem. den beste solkremen eg har prøvd er den cosmicas solkrem for barn 25.blei anbefalt at han kunne vere litt i solen uten solkrem et kvarter så hjelper solen på eksemen.1-2 ganger til dagen.han er så fin i huden nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå