Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 vasker nye klær til babyen? Skjønner ikke helt poenget, ja jeg er vel dum da..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 De er full av stivelse og andre kjemiske stoffer, derfor er det best å vaske dem først.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Jeg syntes det er kjedelig, men jeg gjør det. Grunnen er jo fordi du ikke vet hvem som har tatt i det (fra fabrikk til hylle..og andre kunder)og det gjerne sitter i en del "produkter" fra produksjonen av plagget. Noen barn kan faktisk reagere allergisk på nye, uvaskede plagg.. Så av den grunn vasker jeg alt.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Du er sikkert ikkje spesielt dum. Men i nye klær er det endel potensielt skadelige kjemikalier. Desse er greie å vaske ut frå tøy som ein liten baby skal bruke.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Var ikke så dumt spørsmål det. Jeg kjenner ingen som gjør det. Lærer noe nytt hver dag:)
☆Anonymia☆ Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 ikke dumt spm vel =) jeg vaska klærne,men det var fordi de lukta sånn,sånn ekkel fabrikk lukt,lukta myyye bedre etterpå=) og blir mykere.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Du er ikke direkte dum, men du skal vite at Å ikke vaske klærne til babyen kan faktisk være helseskadeligt for babyen. Har jobbet i klesbransjen i mange år, å hadde du bare vist hvilke kjemikaler de bruker i alt de lager klær av så hadde du blitt syk bare tanken..nye klær skal alltid vaskes før bruk.. Men det er ditt barn, så du bestemmer..
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 På sengetøyet jeg kjøpte til vesla står det i anvisningen at det skal vaskes to ganger før bruk. Så da går jeg ut i fra at det inneholder stoffer som bør vaskes ut før man bruker det. Syns også det er kjedelig, men vasker alt tøy før bruk. Til å begynne med kjørte jeg skylleprogrammet to ganger når jeg vasket babytøyet, men det har sklidd litt ut...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Jeg kan fortelle om en opplevelse, som satte litt "støkk" i meg. Vi hadde handlet klær den dagen. Også ullbody. Så var vi på besøk hos noen, og der ble lille gull våt helt gjennom. Jeg hadde glemt akkurat body i stellebagen, så jeg tok den helt nye vi hadde kjøpt(som da ikke var vasket). Vet du; ungen var helt dekket av rødflammete utslett der bodyen var i kontakt med huden, bare kort tid etter at vi tok den på. Derfor vasker jeg alt nytt tøy før bruk. Det er nemlig tilsatt ulike ting, for at det skal se ekstra fint ut som nytt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Til baby vasker jeg alt som skal i direkte hudkontakt. Yttertøy og lignende vasker jeg ikke. Til min gutt på tre år, vasker jeg bare undertøy, ikke strømpebukser, gensere og bukser og slik.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 vasker det som er helt innpå kroppen, bomullsbuksene og bodyene.. for det er som sagt stoffer i det som huden kan reagere på.. og sengetøyet.. men ellers så vasker jeg ikke bukser, gensre ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå