Gå til innhold

Trodde jeg skulle føde, men dengang ei:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lørdagsmorgenen hadde jeg murringer nederst i magen hele veien fra venstre til høyre, men det var så svakt at jeg trodde det bare var ungen som klemte på nerver eller strekksmerter og lot det bare være med det. Utover dagen ble det litt mer ubehag, og det flyttet seg mot sidene og ryggen, tenkte fortsatt ikke nor særlig over det, snakket med ei venninne og moren min og de sa det var normalt så jeg roet meg ned med det. Uttpå ettermiddagen/kvelden skulle vi kjøre fra eidsvoll til hamar med utstyr til barnerommet, hadde passet huset til svigerforeldrene mine i eidsvoll den helgen, så vi kjørte opp det som stod igjen i eidsvoll til hamar med henger for å bli ferdig med det. Når vi hadde kommet et stykke begynnte smertene å ta tak så det holdt! Det kom og gikk ikke, men var konstat vondt. Holdt på å bli gal. Samboeren lurte på om han skulle ringe til sykehuset og si at vi kom, men jeg sa at vi kunne vente til vi kom til hamar så vi fikk tatt av henger ihvetfall! Ble litt ulovlig kjøring på E6 for å komme til Hamar så fort som mulig og han hekta av henger og løp inn for å pakkke litt klær o.l. i tilfelle det var fødsel.

Vi kjørte avgårde til Lillehammer og smertene ble verre og verre. Samboeren min ringte til Lillehammer sykehus og sa at vi kom og kjørte vel litt vel fort;) Kom oss endelig til sykehuset og jeg gråt og var helt fra meg pga smrter og redsel, har aldri født før, så jeg var så redd for at noe skulle være galt, smrtene var jo ikke rier, de var konstante! Når vi kom inn ble det tatt prøver og raskt konstatert at det ikke var fødsel! Jeg ble helt satt ut! Skjønte ikke hva i all verden som kunne gjøre såå vondt hvis det ikke var rier! Ble tatt mange prøver, og resultatet ble NYREBEKKEN BETENNELSE...

Ble liggende på sykehuset fra lørdagskveld til tirsdag ettermiddag med intravenøst antibiotika hver 8. time og feberkontroll og smertestillende. Baby ble sjekket titt og ofte, for han var veldig stresset når vi kom inn på sykehuset, heldigvis ble han rolig etterhvert som behandlingen tok effekt!

Må bare si at jeg ikke ønsker min verste fiende Nb betennelse altså! Det var noe av det verste jeg hadde opplevd, og legene var redd for at jeg skulle bli septisk og dausjuk pga typen bakterier som hadde gjort meg syk:( Heldigvis gikk det bra, men det kunne fort blitt skummelt, både for meg og baby... Nå er jeg hjemme igjen og går på diverse piller og vannkur for å rense vekk siste rest, er godt å se noe annet enn sykehusvegger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har min største sympati - trodde selv jeg skulle føde i uke 34, men da var det nyrestein som satte i gang rier pga smertene. Fy flate så vondt det er. Du får trøste deg med at du nå har fått en forsmak på smerter og er forberedt. God bedring!

Skrevet

takk:) Ja hun ene jeg lå på rom med sa at hun hadde hørt at Nb betennelse smerter og rier var sånn ca like sterke, men at rier kommer og går så det ikke blir like intenst,det var godt å høre:) Så nå er jeg litt mer forberedt føler jeg, og jeg overlevde jo dette, så da skal jeg da klare fødsel å;)

Skrevet

Bra dere fant ut at det var NB-betennelse. Kan jeg spørre om smertene du hadde var lik menssmerter? Da jeg var hos jordmor i går var det nemlig litt blod i urinen min men siden jeg ikke har merket noe til en eventuell blærekatarr eller noe så var det visstnok ikke noe å tenke på. Men i dag har jeg hatt smerter nederst i magen og den ene gangen kjentes det ut som menssmerter mens den andre gangen virket det som om det var litt mer stikkende. Jeg hadde mye nb-betennelse da jeg var barn så jeg husker ikke følelsen, bare at jeg satt mye på do:-)

Skrevet

hei, jeg hadde ikke nyrebekkenbetennelse, men nyrestein. Det startet med blod i urinen, men siden jeg ikke hadde noen spesielle smerter eller utslag i urinen, ble det ikke gjort noe med. En kveld "hugg" rett og slett smertene i meg, og jeg tisset så og si helt rødt. Det var utrolig vondt i ryggen og gikk over i rie-smerter (har født før, så kjente liksom igjen smertene). Da jeg kom på sykehuset slo målingene ut på rier opp mot 70, men det viste seg at pga smertene med nyresteinen prøvde kroppen og sette i gang fødsel også. Fikk sterke smertestillende og ble liggende en ukes tid. De gikk inn manuelt og knuste steinen de fant i høyre nyre, da man ikke kan bruke laser og kontrastvæske som man ellers gjør. Det var et helvete, men desto gladere nå når jeg er frisk igjen. :-)

Skrevet

BigA : det startet som mensmurringer og genrell uggenhet nederst i magen... Hadde jeg vært deg ville jeg bedt om å få tatt en blodprøve for å sjekke verdiene dine, bedre å få svar så fort som mulig... Det ble funnet ut nesten litt vel sent hos meg, de var rede for blodforgiftning og hele pakka:( Be legen din om en skikklig sjekk for å utelukke NB betennelse... bedre før enn senere:(

Skrevet

uff da.. det hørtes ikke godt ut nei.. bra det gikk bra da...

men du, er samboeren din fra Eidsvoll el?

Skrevet

mammatilprinsen: Ja både jeg og samboeren er fra eidsvoll:) Bor i hamar nå fordi jeg studerer;) Skal ned til eidsvoll igjen når jeg er ferdig med skolen....

Skrevet

Hadde samme type smerter i uke 32, og ble også livredd. Eller samme type var det ikke, for det var ikke betennelse, bare en oppmerksomhetssyk unge som hadde lagt seg på urinlederen... Nyresteinsanfall uten nyrestein her jah... ;P

Jeg har også hørt at rier og nyresteinssmerter kan sammenlignes, så da har vi prøvd det også. ;P

God bedring!

Skrevet

Garfy_og_baby_Alex_Høygravid!

hmm, oki, kanskje vet hvem dere er da, hehe.. er fra Eidsvoll selv, hehe

Skrevet

mammatilprinsen: Kanskje det;) jeg er 86 modell, gikk på vilberg ung. og Eidsvoll VGS, var russ 05, folka bor i Bårlidalen... Sambo er 82 modell og folka hans bor på vestvangfeltet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...