Sannali Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Vi bor i Oslo, har jevnt over 25 ++ på dagene. Er det bare jeg som synes det er unødvendig med lue på i vognen, uansett hvor tynn denne lua er? Solhatt er en ting og er i bruk med en gang frøkna er ute av vogna, men at de må ha øreklaffer og sånt for å beskytte ørene er for meg ikke helt forståelig... Altså, har noen en god forklaring/råd?
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Før jeg fikk egen baby mente jeg at alle babyer måtte ha lue utendørs uansett. :-D Men veslejenta svetter nesten ihjel hvis vi tar lue på i disse dager. Hun har solhatt utenfor vogna (hvis ikke det bare er snakk om 5 meter ut og inn av bil osv) men i vogna er det da lunt, så vi bruker ikke lue der.
lille sprelle Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har prematur baby og har fått beskjed om å bruke lue hele tiden hele første leveår. Jeg bruker tynn lue med noe over ørene nå, eller en tynn ullue.
Nenya^juni2010 Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Småørene er også ganske ømfintlige for trekk og vind... Sambo var mye plaget med ørebetennelse når han var liten, så her er ørene alltid dekket... Det finnes også silkeluer for de små, da reguleres varmen ganske bra, svetten trekkes fra huden og solen holdes unna hodebunnen:)
Sannali Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2008 Ikke meningen å være kranglete, men ørebetennelsen kommer ikke med vinden inn i øret... Men at lokal nedkjøling kan være med på å fremme risikoen for at betennelsen får satt seg kan jeg være med på.
3-prinser Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Når det er så varmt som nå trenger man ikke lue på baby`n når de ligger i vogna. En grei pekepinn, er å tenke hvordan man selv kler seg i varmen. Vi bruker da ikke lue i varmen. Man skal ikke kle babyene mer enn det man kler seg selv. Men er solhatt, gjerne med øreklaffer, er greit å ha på baby`n når man har h*n ute av vogna.
Nenya^juni2010 Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Skrev vel heller ikke direkte at det var vind inn i ørene som fremmet ørebetennelse.. Men det kan være kald trekk i lufta selv om det er varmt i sola. Man kan bli litt lurt i sola, spesielt her oppe i nord..
jente30L Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 min lille på snart 3 uker har tynn hjelmelue fra hm og svetter ikke av den grunn;) bor i oslo
Kosel Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Det er bare å glemme åp ha på min tass på 10 1/2mnd noen som helst form for solhatt/lue - det er ikke aktuelt uansett hvordan den knyttes, bindes osv. Han finner en måte å ta den av på, jeg setter den på igjen å den går rett av. Hender jeg har flaks, men jeg gidder ikke bruke hele dagen på å sette på igjen ei lue som blir dratt av med en gang. Så her smøres hodet med god og deilig tjukk solkrem...Mmm herlig;) Om det er kaldt eller blåser så er det ikke noe problem, da får lua sitte i fred også...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har også hørt det med lue, og jeg har både tynn lue og 2 typer solhatter med og uen klaffer. Men når det er 28 grader i skyggen og vognen står på et vindstille sted ser jeg ikke poenget og har tatt den av.
Willy Wonka Skrevet 4. juni 2008 #12 Skrevet 4. juni 2008 Her tar vi av lua nede i vogna. Så vanvittig varmt nede under kallesjen at det hadde vært umenskelig å ha på seg lue.
Kosemamma´n Skrevet 4. juni 2008 #13 Skrevet 4. juni 2008 Helsesøster sa at nordmenn er helt hysteriske på dette med lue. I Nederland der hun kommer fra brukes det ikke, men barna er ikke mer dårlige av den grunn. Her brukes lue når det er kaldt, eller når de små ørene kan utsettes for sur vind. Jenta vår har sålangt ikke hatt noen problemer.
ulydia Skrevet 4. juni 2008 #14 Skrevet 4. juni 2008 Hmm..eg har lue på snella eg, da. Men mest for å dra den ned i augene på ho når ho skal sove. Den er tynn da, og ho bruker ikkje vere varm i skallen, viss eg er moderat med kva eg har over ho i vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå