mamica Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Jeg klødde sikkelig på magen i går og på håndflatene.Leste nettopp at dette kan være kjempefarlig for babyen p.g.a. nedsatt leverfunksjon hos moren.Noen som har snakket med legen sin om dette?Skal til jordmor i morgen, men vil helst få tatt en blodprøve i da.Skal jeg dra til legevakten, uff, blir helt gal....
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Ring legen og hør. Hvis du er kjempebekymret er nok det lurest og du faller mer til ro hvis du får et ordentlig svar av en lege enn av oss.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Ring legen med en gang. Jeg tok en telefon til legen etter noen dager med intens kløe over hele kroppen, og da spesielt i håndflatene og under føttene. Ting skjedde fort. Fikk time dagen etter og tok da blodprøver. Blodprøvene kom tilbake 3 dager seinere og var ikke bra, så da ble jeg sendt på ahus. Det er i hvert fall ikke noe å lure på, bare å få tatt de prøvene... så blir du enten beroliga eller får hjelp med en gang (medisiner)
Tanta i skogen Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Har selv svangerskapskløe, dro til legen mandag og KREVDE blodprøve, fikk svar på denne og tre dager senere fikk jeg medisiner.Noe som heter Ursofalk 250 mg. Og ny blodprøve på sykehuset fredag, Og innkallelse til ny prøve på sykehuset etter 14 dager ( noe som har blitt 3 uker) hrmf..) Men har nesten helt sluttet og klø, så regner med at leveren er noelunde oppe og går igjen.. hvis ikke hadde jeg stått på mitt og krevd prøve tidligere..., men legen min har tatt nye prøver i dag, og ristet på hodet av sykehuset.. Har termin 29 juni, så da syntes jeg det er sent med ekstra prøve 21 juni.. Da har de jo ikke svaret før jeg som godt er i mål! Må bare ønske deg lykke til.. Sov med myke gode sokker om du klør mye under beina, og klipp klørne( så ødlegger du deg ikke når du klør!) Er sikkert bra og drikke mye vann også, men det er bare noe jeg tror:) Fikk også en alergitabl. mot kløen, men har bare tatt en, da jeg ikke liker piller.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har slutta å klø, men fikk svar på prøver i dag og de var ikke noe bedre. Jeg har lest at man klør mest når verdiene er i endring, mens kløen kan roe seg når de har stagnert. Så det trenger ikke bety bedring selv om man klør mindre. Selv får jeg vanvittig bra oppfølging, med nye prøver hver uke + kontroll på AHUS 1 gang pr mnd. Men så fikk jeg dette fryktelig tidlig også da, i uke 26. ikke noe særlig :/ tok nye prøver i dag, så nå er jeg spent på resultatet av de. lurer på hva de gjør hvis det fortsatt ikke går ned...
mamica Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2008 Hei alle sammen, og tusen takk for svar! Det endte med at jeg dro til Volvat i dag og fikk tatt de nødvendige blodprøvene for lever og gallesyre.Jeg dro til Volvat fordi da får man resultatene med en gang(privat sykehus). Uansett, alt så veldig fint ut og legen sa at jeg skulle slappe av, alle verdiene var helt perfekte.Men han sa at det var bra at jeg kom og at alle som hadde en mistanke om sv,kløe MÅTTE få ta disse prøvene hos legen sin med en gang.Med andre ord, bedre å bekymre seg litt for mye enn litt for lite.Jeg fikk også noe som heter hvitvask for å rense magen med hvis kløen blir verre.Noen som har brukt dette?
chri Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Hei. Jeg er på besøk fra 2 trimester... Noen av dere som har noen råd mot kløen? Jeg er bare i 15 uke og klør over hele kroppen. Har vært hos legen og tatt blodprøver, venter på svar fra de nå.Synes det er veldig tidlig å begynne å klø.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå