Gå til innhold

Andre med "små" barn her?? ca 15 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på 15 mnd kontroll med gutten min idag. Han var 78 cm lang og veide 9,2 kg. Han bruker heller ikke mer en størrelse 19 i sko :)

Når jeg leser om andre barn her inne er han jo knøtt liten i forhold:) eller er det andre her som også har små. og burde jeg være bekymra. Han spiser jo helt normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme her!! 77,5 cm lang og 9,3 kg. Vi skal tilbake med ham på vektkontroll før sommerferien fordi han har flatet litt ut i forhold til kurven sin. Det er jo det viktigste at de følger kurven sin har jeg skjønt.... Han var ganske liten da han ble født også. Ellers er han i god form, løper rundt og spiser bra. Tror ikke vi skal bekymre oss. Men, ja; alle de andre virker mye større her inne;o(

Skrevet

Jenta vår var 9.6 kilo og 78 cm på 15-mndskontroll. Og bruker også 19 i sko :o) Har alltid vært lita og tynn da.

Skrevet

Godt å høre at det er andre også.. Sant som du sier at så lenge de er aktive og friske så er vel alt greit. Men følte bare det ble veldig forskjell i forhold til andre her inne. Skal tilbake å sjekke vekta etter sommerferien jeg også. Så da er det bare å gå over til H- melk og masse smør på skiva.. skikkelig oppfetningskur :)

HI

Skrevet

Hvordan er det med høyden til deg og barnets far. Jeg er ganske lav selv 1,60, men mannen min er på gjennomsnittet, ca 1,80. Håper veldig at sønnen min ikke blir alt for lav. Det er i grunnen det eneste som "stresser" meg litt når det gjelder disse målene.... Tenker du på det i det hele tatt, HI??

Skrevet

Må neste le litt når jeg leser innlegget ditt... Akkurat samme her.. Jeg er 1,60 og samboer 1,80. Og det var akkurat det med høyden som stresset meg også:) Håper liksom at han blir høyere enn meg :)

Men det er jo ikke så mye å gjøre noe med.. Bare vente å se :)

HI

Skrevet

knotten her er 12 mnd og 75 cm høy og 10,2 kg. akkurat det samme som storebroren sin på samme alder. faren er 173 og jeg 165, så høye poder får vi ikke. men storebror var 87 cm på 2 år. og man kan gange det med to:174 som voksen eller 177 som voksen hvis man tar gjennomsnittet av mors og fars høyde.

så slapp av, de kan vokse myyyye frem til de blir to:) de vokser jo i rykk og napp. selv om jeg tenker på det selv da, vil gjerne de skal over 170 for å si det slik...men men

Skrevet

Vi var i forrige uke på 15mnd kontrollen og min prinsesse veide litt over 9 kg og var 78cm. De nevnte ikke noe om at hun var undervektig.

Virker som det er normalt:-)

Skrevet

Det er sikkertfordi det er litt forskjell på skjemaet gutt og jente skal følge. Gutter skal sikkert veie litt mer.

Gjest bissen
Skrevet

Minstejenta mi på 19 mnd er 6,6 kg og 72 lang:) Hun var 700 gram da. Har lært meg at det viktigste er trivsel, humør og form:) Synes deres høres flotte ut, jeg.

Skrevet

Frøkna vårs var 8220 og 72 cm på 15 mnd kontrollen. Bruker 19 i sko. Blir litt lei av alle kommentarene om at hun er lita, lett, en lettvekter, spiser hun nok osv osv.. Bekymrer meg litt avogtil, og det hjelper jo ikke at folk kommenterer det... Men det er jo deilig å ha en liten og nett en, lett å håndtere:o) ikke så tung å bære som en på tolv kg feks... Nei vi burde ikke være bekymra!!!

Skrevet

Noen er bare litt små. Min gutt er 21mnd. 81cm og 10,1 kg. En liten prinsebølle full av energi. Han bruker 20-21 i sko og har masse sommertøy i str 74 fra ifjor som passer bedre i år!

Så lenge de spiser, trives ikke virker syke og vokser (ikke så fort nødvendigvis, men de skal jo ikke flate helt ut i lenge perioder, og helst ikke gå nedover i vekt). Lillegutt gikk endel ned i vekt en periode med sykdom, men nå legger han fint på seg igjen.

Noen er bare litt små!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...