Gå til innhold

gravid og oljemaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa skal få nytt rom når hun blir storesøster. Hun gleder seg masse og med bare seks uker til termin så begynner det å haste, for jeg vet at vi ikke kommer til å orke å gjøre noe når minstemann kommer. Men vi må male gulvet først. Gulvet er (tror jeg) ubehandlet tre som har stått slik i alle fall i tre år. Jeg vet at man helst ikke skal male med oljemaling når man er gravid, men kan jeg vaske gulvet med gulvrens og så male med grunnmaling før mannen min tar over selve jobben med oljemaling?

Mannen er supertreg med å få kommet i gang og jeg håper å få fart i samvittigheten hans om han ser at jeg har gjort halvparten av jobben.

Finnes det forresten bra gulvmaling som ikke er oljemaling? Er den like slitesterk og blank? Har prøvd å finne ut av dette på nettet, men finner ikke svar på det jeg lurer på egentlig. Er det veldig ille om jeg dessuten maler med oljemaling når jeg er kommet så langt ut i graviditeten? Jeg kan jo bruke maske eller lignende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men dytter for deg.

Gjest Zima *2pp*
Skrevet

Det er ikke noe farlig om du maler med det, men barn skal helst ikk eksponeres for oljemaling.. Obs har mye vannbasert maling, både til gulv, tak og vegger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...