Gå til innhold

Hva er dette??(litt bekymret)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 33 nå og i den siste uka har jeg kjent noen veldig rare bevegelser av lillegutt :/

Plutselig så vibrerer hele magen, kjennes ikke ut som at han sparker eller slår. Det er noe annet lissom.. Kan nesten minne meg om at han får et anfall og ligger der inne og rister som en gal en..

Jeg skal til jordmor i morgen, og da skal jeg spørre henne om hva dette kan være, men jeg føler lissom at jeg ikke klarer å vente til i morgen :P hehe..

Jeg kjenner vanlig liv i magen, så han er i fin form, men akkurat den ristinga bekymrer meg litt..

Kan dette være hikking???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn er det hos meg også. kommet like langt som deg og. men vet ikke helt hva det er . kjennes ut som muskelkramper... tror ikke det er noe farlig altså. kanskje noen andre som vet?

Skrevet

Kan nok ikke svare deg på hva dette er, men har selv opplevd det, og jeg har nok trodd veslejenta mi har turnet noe fryktelig jeg..

Tror ikke det er noe farlig ihvertfall, for jeg er 36+1 uke på vei nå, og veslejenta mi har det ihvertfall veldig bra:)

Skrevet

Åh det er godt det er fler enn meg som har det sånn.. (litt betryggende)

Jeg synes ikke dette var så veldig rart den første gangen jeg kjente det, men nå kjenner jeg det ca 1 gang om dagen så nå ble jeg litt redd.

Men kjenner dere hikking fra ungen deres? Åssen kjennes det ut som?

Skrevet

Er ikke noe ekspert langt i fra, for er første svangerskapet mitt, så føler meg egentlig veldig grønn, men tror jeg har kjent hikking, veldig ofte egentlig, og da kjennes det ut som regelmessige dunk i magen.

Men kan jo hende dette er noe annet å da.

Leste inne her at man kjente hikking der hode var, men det stemmer ikke på meg, for jeg kjenner de regelmessige dunkene nederst i magen, men vet at hode ligger oppe på høyre side, fordi lillejenta mi ligger i seteleie, men tror det er hikking allikevel jeg da..:)

Skrevet

Hei, jeg kjenner igjen beskrivelsen, som om fosteret skjelver liksom. Min jordmor sa at det kan være at de drømmer. Ikke vet jeg, men det er i hvertfall vanlig og ikke farlig. :-)

Skrevet

Hikking kjennes ut som rytmiske dunk i magen.. jeg er førstegangs fødende, men vet dette pga at jeg var til ultralyd da min lille prinsesse hikket..hehe.. så jeg fikk se det på skjermen samtidig som jeg kjennte dunkene i magen min.. men det andre vet jeg desverre ikke.. har ikke hadd det slik selv så.. =/

Skrevet

Oi.. At han drømmer ja.. Ja, det kan det jo være.. Det har jeg ikke tenkt på.. ^^ Synes det er så rart å tenke på at de kan drømme og sånn nå.. ^^ hihi.. Jammen da er jeg ikke så bekymret lenger.. ^^

Tusen takk for svar jenter :) Dere er noen engler :)

Skrevet

Her vibrerer det mye, også med forrige baby. Hele magen rister....hehe. Er visst helt vanlig.

Husker jeg så på et program "i mors mage" på discovery, og der vibrerte babyen en del, de forklarte et eller annet med at nervesystemet blir komplett. Men husker jo selvsagt ikke hvor gammelt fosteret var når det ble gjort helt klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...