Gå til innhold

Olje eller krem for å forebygge revning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen av dere jentene som har erfaring med krem eller olje som kan gjøre huden mer fleksibel og kanskje forebygge revning under fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt en salve på apoteket som skal hjelpe mot dette. Men husker jo ikke hva den het... Tror det var kobbersalve eller noe sånt. Prøvde den da jeg var gravid sist, men syns den var skikkelig ekkel så brukte den vel bare to ganger. Revnet ikke uansett, så det gikk bra. Tror du best unngår revning om du slapper av i underlivet mellom pressriene, og ellers er avslappet i hele kroppen mens du føder. Og at du ikke begynner å presse før du har fulle 10 cm åpning.

Skrevet

Kom også på nå at jordmor smurte på med MASSE glidemiddel før jeg begynte å presse da jeg fikk dattra mi. Du kan jo evt. ta med deg glidemiddel når du skal føde itilfelle de ikke bruker det der du skal føde.

Skrevet

Takk for svar! Syns det høres skikkelig ugreit ut med den revningen...

Skrevet

Hei=) Er en olje fra weleda som heter fødselsforberedende olje. Har ikke prøvd den selv ennå, så hvor vidt den virker vet jeg ikke. Men det er jo verdt et forsøk=) Den er jo ment for nettopp forberedelse til fødsel, så kanskje det er bedre å bruke denne i stedet for generelle oljer og kremer.

Skrevet

jeg prøvde dette sist, og synes ikke det hjalp no... reva fra a til å likevel... men det kan vel ha med å gjøre at han kom med hånden sammen med hodet... da skrapa albuen godt i på veien...

Skrevet

usjda... men de sydde deg vel fin igjen:)

Skrevet

Noen som vet hvor man får man kjøpt denne oljen da?? Jeg får rifter bare jeg tørker meg med hardt dopapir, så er litt nervøs i forhold til revning kan du si :S

Skrevet

Hei! Jeg bruker jordnøttolje som jordmor anbefalte meg. Det er ikke dokumentert at det hjelper, men det kan i hvert fall ikke skade... Jordnøttoljen fåes på apoteket og koster ...husker ikke. Veldig lite. Har prøvd oljen fra Wedala også, den har veldig sterk lukt!

Skrevet

Wedela.. :-) Fåes i helekostbutikker og mammabutikker.

Skrevet

Oljen fra Wedela har jeg også kjøpt. Den gjør bare hunden mer fleksibel. Revner man så revner man uansett. Tror denne gjør at man unngår rifter og slikt.... Tror også det avhenger fra person til person, hva slags hud man har.

Skrevet

Jeg snakket med jordmor om dette i dag, og hun anbefalte denne jordnøtt oljen fra apoteket. Skulle begynne å bruke den i fra uke 36 mente hun. Smøre rundt og inni skjedeåpningen. Hun sa ellers at det i det siste har blitt mye mere fokus på dette og at det er mye mindre revning nå enn før. Og at det viktigste ift å ikke revne var at den siste delen av fødselen ikke gikk for fort, slik at huden fikk tid til å tøye seg/utvide seg av seg selv sakte men sikkert. Så vi får bare krysse fingrene jenter.... jeg tror vel ikke vi kan styre så mye av dette uansett, men det skader ikke å prøve iallefall.

Skrevet

jordnøtt olje skal visst være kjempe bra :)

ellers så kan du prøve å huske det finske grepet når du føder.. flere venninner av meg som har gjort dette etter at en av de hadde en finsk jordmor.. ingen av de revna ;P

går visst ut på at du ikke skal presse føre 3. gangen jm sier press..

litt vanskelig da sikkert, men hvis du konsentrerer deg så klarer du det.. skal prøve denne metoden selv oxo :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...