dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Er full dekning i kommunen her,så regner ikke med at det er sånn kjempe stress.Men er sikker greit å være tidlig ute. Hva er vanlig?
M by M Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Tror man kan søke når som helst. Men fristen for nesten opptak er vel april neste år om ikke jeg tar helt feil. Sjekk på www.*stedet du bor".kommune.no under barnehager. Bør stå info der.
Marius og mamma'n hans Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Det er vel 1 mars som er fristen for å søke plass tror jeg... Ihvertfall her i Østfold, men jeg regner med det er likt over hele landet?! Men det er noen barnehager som har løpende inntak, altså de tar inn barn når som helst hvis de har øedige plasser.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 1. mars er fristen for hovedopptaket (1. august). Men man kan søke når som helst på året, og da tas man opp dersom det blir noe ledig.
ChellBell - har født! Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Oj, nå minte du meg på at jeg må søke om barbehageplass nå med en gang!! Vi får barn i oktober, men fikk beskjed om å søke med en gang så de ser at vi har begynt å søke og kommer inn i prosessen. Det er jo over 1 år til vi trenger barnehageplass, men sånn er det visst!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2008 Vi får i auguat,men da er det vel ikke noe poeng i å søke før etter jul. Trenger ikke plassen før august neste år.
Skytte 74 Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Her vi bor var fristen 1. februar iår. Vi kommer til å søke med en gang vi har fått personnummeret dette er fordi de registrer søknadsdato og bruker den som ansiennitet. Selv om de i teorien har full barnehagedekning nå betyr ikke det at de har det neste år. I tillegg så har man kanskje ønsker til nøyaktig hvilken barnehage man vil til, og hvis de gjør likt som her, desto tidligere man søke, desto større sjans er det.
Isalita Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 For de av oss som bor i Oslo, så bør man søke så fort navn og personnummer i er orden hos barnet. Jo før jo heller, sa en venninne av meg som jobber med det.
simba>>>3gutter Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Søk så fort man har fått personnr. Jo lengre man har stått på lista, jo letterer er det å få plass. man kommer lengre opp på lista.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Må si at dette er i Trondheim da ... Og at her har det ingen betydning når man har søkt (sålenge det er før fristen) for i de kommunale (og flesteparten av de private) barnehagene foregår opptaket ved loddtrekning.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 5. juni 2008 #11 Skrevet 5. juni 2008 Jeg søkte i agust ifjor,til opptaket i august i år,og fikk plass,men de som ventet til februar med å søke her fikk "avslag",og fikk barnehageplass andre steder i kommunen enn de ville ha. Så dermed vil hvertfall jeg søke så fort babyen har fått personnummer,(i november),sånn jeg stiller i kø fortest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå