Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Hmmm... Snulla har gjort seg ut og hatt lekkasje fra Libero bleia... Så da må vi vaske shorts-bodyen hun hadde på seg. Den er full av avføring, men på vaskeanvisningen står det 40 grader finvask... Kan/bør jeg likevel vaske den på 60 grader i og med at det er avføring på den? Hva gjør dere med ullbodyer om det kommer avføring på de? De blir vel ødelagt på 60 grader? Syns det er pinlig at jeg ikke kan mer om vask...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 De gangene jeg har stått foran vaskemaskinen med "finvask" med bæsj på, har jeg gjort følgende: først brukt skylleprogrammet på vaskemaskinen, så vasket plagget to ganger på det vaskeprogrammet som passer.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Dersom det er noe du er veldig redd for: vask som anvist. Hvis ikke: det meste av bomullstøy tåler fint 60 grader, blir litt mer slitt kanskje, men det er jo ikke hver gang du trenger å vaske på 60. Vasker på 90 også jeg dersom det er mye avføring. Ang ull: kommer helt an på produsent. Noe tåler det meste, 60 grader og trommel, noe tåler nesten ingenting og blir hullete bare du tenker på å vaske i maskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå