Gå til innhold

Det å gå over tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for 3 gang, men det er over 5 år siden jeg fikk den forrige. Hvor stor sjanse er det da at jeg kommer til å gå over.

Er det noen som vet eller har erfaring om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som vet???

Skrevet

Nei, det er det ingen som veit. Det vil ikkje erfarne jordmødre gje seg til å spå om. The proof is in the pudding

Skrevet

Ber ikke om at erfarne jordmødre skal spå heller jeg, men spør om det er noen der ute med erfaringer selv om dette.

Var ikke værre en det!

Skrevet

Min mor gikk overtid med alle 3:)

Skrevet

Hvor lenge gikk hun over da?

Det jeg lurer på er hvor lenge er gjennomsnittlig tid å gå over?

Skrevet

Det er jeg ikke sikker på. JEg vet bare at hun gikk over tiden med alle:) Jeg selv gikk over ned nr 1, men fikk litt før med nr 2.

Jeg har også ei venninne som fikk 7 uker før med nr 1, men som har gått enten til termin eller 3 uker over med de 4 neste(en av de var 3 uker over termin).

Så hva som er vanlig, vet jeg ikke. Det ser ut til å være individuelt.

Skrevet

Det gjennomsnittlige er vel å føde på termin, og de regner jo terminen med pluss/minus et par uker. Er du ute etter en prosentvis sjanse for de ulike utfallene eller hva tenker du på? Gikk du over med de to andre? (Vil vel tro at sjansen for å gå over med nummer tre også er større da, men ingenting er sikkert).

Skrevet

Den første fikk jeg en dag føre terminen, men den andre måtte jeg settes i gang på. Hun ble målt til 5,7 kg og da fikk jeg ikke gå ut tiden. Så jeg ble satt i gang 14 dager føre terminen.

Men i følge min fastlege så hadde jeg gått over tiden om de ikke hadde satt meg i gang, da det var så mange år siden jeg fikk sist.

Men da får jeg jo bare vente å se:-)

Takker for svarene:-)

Skrevet

Er spent selv. Venter nr 3, og har to tette fra før. 2 år siden forrige fødsel. Med nr 1 gikk jeg 4 dager over, og med nr 2 fødte jeg 1 dag før.

Venninnen min fødte de to første omtrent på termin, tror det var snakk om et par dager før eller etter. Nr 3 gikk hun 8 dager over med, så alt er nok mulig...

Skrevet

mamma fødte på nytt etter 12 år.. altså det er 12 år forskjell på min bror å lillesøster.. hun gikk vel 3 dagen over termin..

Skrevet

Det er IKKE gj.snittlig å føde på termindagen, ca 5 % gjør det. Like vanlig å føde 14 dager før som 14 dager etter termin (ul).

Jeg har to overtidsbarn. Den ene 17 dager og den andre 18 dager etter ul-termin. Igangsetting begge ganger.

Antakelig er jeg blant dem som rett og slett trenger "starthjelp".

Skrevet

Må bare påpeke at "gjennomsnittlig" og "vanlig" ikke er det samme. Det er f.eks ikke sånn at 90% av alle mennesker er akkurat på gjennomsnittsalderen, de fleste vil være eldre eller yngre, men man kan allikevel oppgi et gjennomsnitt.

På samme måte som at det du sier om at det er like vanlig å føde 14 dager før som 14 dager etter termin jo ikke er noen motsetning til at termindato er gjennomsnittet, tvert i mot støtter det jo opp om det.

(Termindagen er jo regnet ut fra lengden på et gjennomsnittlig svangerskap.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...