Gå til innhold

Kan man bruke zyrtec når man er gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene slitt veldig med tett nese, såre øyne og vondt i hode, tror kanskje muligens dette kan skyldes pollen, for er fryktelig mye av det nå.

Så det jeg lurte på var om jeg kunne bruke zyrtec nå når jeg er gravid, for og sjekke om jeg blir bedre?? Er forresten i uke 36+1..

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man skal ikke bruke det når man er gravid.,dessvere:(

Skrevet

Huff da, noen andre råd for hvordan jeg skal bli kvitt plagene da??

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg kan bruke Zyrtec (er i uke 39). Brukte før jeg ble gravid noe som het Aerius, men dette kjenner de for lite til bruken av under svangerskap til at jeg skulle bruke det nå. Legen sa derfor at Zyrtec var greit så langt ut i svangerskapet. Sjekk evt med legen din......

Skrevet

Ok, takk skal du ha, ringer legen med en gang jeg:)

Skrevet

Jeg bruker Zyrtec til vanlig, men nå i svangerskapet så har jeg brukt noe som heter Polaramin, det var de jeg kunne bruke sa legen.

Ikke fult så gode som Zyrtec, men funker...

Skrevet

Hei.

Det finnes noen velprøvede allergitabletter på resept som gravide kan bruke, f.eks Polaramin. Ulempen med disse er at de er merket med rød varselstrekant, og at noen dermed blir veldig trøtt av de. Alternativt kan du kjøpe øyedråper og nesespray reseptfritt på apoteket, Lomudal er et merke som gravide kan bruke. Dessuten viktig å skylle øyne/nese godt med saltvann slik at du får bort pollen fra slimhinnene.

Skrevet

Takk for svar..

Snakket akkurat med legesekretæren på legesenteret nå, mne hu mente at Zyrtec skulle man ikke bruke, og når hun slo opp på det, så sto det "lite eller ingen erfaring med bruk under graviditet", så hun ville ikke anbefalle meg og bruke det, men hun skulle få legen min til og ringe meg, så da får jeg bare vente og se hva hun sier når a ringer..

Er ihvertfall ikke noe godt og ha det sånn nå, er liksom ikke i verdens beste form fra før....

Skrevet

Polaramin-tabletter og Lomudal nesespray bruker jeg.. Brukte Zyrtec før jeg ble gravid, men legen sa jeg ikke skulle bruke det i svangerskapet.. Selv om polaramin er merket med rød trekant har jeg aldri merket noe til denne trøttheten i noen av svangerskapene. Kan du ikke prøve, og skulle du evnt få noen bi-virkninger så er det jo bare å slutte?

Skrevet

Skal høre med legen når hu ringer jeg, så får vi se hva hun sier, noe må jeg ihvertfall prøve, for blir ikke mindre trøtt og sliten av og være så tett...

Tusen takk for svar ihvertfall:)

Skrevet

Da har jeg snakket med legen min, og jeg får en resept på Polaramin tabletter, så da får vi se om det hjelper.

Men den tableetten var forsket på lenge ang bruk ved graviditet, og den skulle være helt trygg..

Zyrtec skulle man absolutt ikke bruke fikk jeg beskjed om.... Har ihvertfall lært at jeg skal ringe legen før jeg tar noe som helst som er reseptfritt, godt jeg spurte her inne ang Zyrtec før jeg prøvde det...

Tusen takk for alle svar og råd jeg fikk:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min og på apoteket at jeg fint kunne bruke zyrtec når jeg var gravid, det er jo bare en om dagen. Det eneste problemet var at det hjalp ikke, så fikk noe på resept. Jeg sliter veldig med pollen allergi. Jeg har enda ikke hentet ut den på resept, den gjør meg visst søvnig, så jeg prøver uten og allergien har gitt seg litt.

Jeg er i uke 37.

Spør på apoteket, de skal vite det og gi deg noe du kan ta.

Skrevet

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Utilstrekkelig erfaring. Fordelen ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Overgang i morsmelk: Ukjent. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Ville ikke brukt det hvis jeg var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...