LASARUS-på vei til føden nå! Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Hadde en dag igår med mye kynnere og mye bevegelse hos bebien. Sov godt i natt men våknet kl 05.00 med smerter jeg ikke kjent tidligere i svangerskapet. Det må være rier - kommer i bølger og varier litt i lengde. Ikke regelmessige. Tok meg en tur med bikkja mellom kl. 06.00-07.00 å det gjorde godtfor ryggen å gå. Når jeg kom hjem gikk jeg å la meg igjen. Klarte ikke å sove men vilte godt mellom takene og puster meg igjennom det vonde. Var nettopp akutt på do med diaré og i truseinlegget var det også kommet slim med blod. Slimproppen har jeg vært på utkikk etter i flere uker og jeg regner med det var den som kom nå!? Har ringt til føden og snakket med en ufyselig jordmor. Tydlig at hun var lei bekymrede førstegangsfødende... Fikk svar på det jeg lurte på men hun kom med kommentarer som "er ikke sikkert du er igang" "typiskt for førstegangsfødende å være ekstra bekymret" "ta en telefon til fastlegen din om du lurer på noe mer" Du trenger ikke ringe hit før det er 10 min mellom riene og de er regelmessige." Mulig jeg er hårsår men jeg likte henne ikke i det hele tatt. Det gjør ikke "dødens" vond men stråler nedover i bena og jeg kjenner at dette er en ny fase av svangerskapet og jeg håper virkelig det er fødselen som er i gang. Hva tror dere?
M by M Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Om man er i aktiv fødsel, trenger man ikke å stille spørsmålet en gang. Høres jo i grunn ut som at du er i aller første stadium kanskje og du får jo bare håpe at det tar seg opp i løpet av dagen. Om jeg kan komme med noe råd, så burde du slappe helt av i dag. La kroppen jobbe og spar på kreftene. Om fødselen er i gang, trenger du kreftene dine til å føde. Husk å spise og drikke godt mens du fortsatt orker. Det har du mye igjen for senere, selv om mat er vel det siste man tenker på når man tror at babyen endelig kommer ;-) Håper du får skikkelige rier og plaskende vannavgang i løpet av dagen! Lykke til! :-) (ikke bry deg om den jordmora! Ring igjen og igjen om du blir urolig. Om de nekter deg å komme inn per tlf og du er redd, bare kjør til sykehuset likevell. Du skal bare føde og ut skal babyen samme hvor sur jordmora er)
Krusemynthe Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Kjedelig å bli møtt slik - uansett hvor langt unna du er en fødsel... De har vel vaktskifte i halv-åtte-tiden, ringte du før det? I tilfelle kan du jo prøve igjen nå - sjansen er stor for at du treffer noen andre - og hyggeligere! Du og jeg sogner vel til samme sykehus - om ikke du har valgt et annet enn SØF?? HVilken avdeling ringte du?
LASARUS-på vei til føden nå! Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2008 Ja SØF, stemmer det. Ringte føldselkordinator. Jeg ringte i 9-tiden så hun er sikkert på jobb til 16.00 men jeg må bare la være å bry meg. Jeg skal nok ringe igjen jeg hvis jeg må. Er bekymret for reiseveien har over 1.5 times kjøring.
Krusemynthe Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Kanksje det er spes. fordi jeg skal ha keisersnitt, men jeg har fått beskjed om å forholde meg til "min " avdeling (B2), hvis det skulle være noe... Men du vet kanskje ikke hvor du skal? Ikke stå med lua i hånda. Det er din kropp og ditt barn og de har å ta deg på alvor. De ser kanskje 300 fødsler i året, men det hjelper deg lite hvis du er bekymret. Halvannen time føles mye ut, men sannsynligvis har du god tid. Det er de ferreste som har styrtfødsler. Lykke til med den nye (indre?)østfoldingen!!
Nordhagenjentene :) Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har ikke peil på fødselstegn, men jeg måtte bare si at jeg er sjokkert over jordmor... Jeg bor på Elverum, og i går hadde jeg hodepine; de la meg inn!! (Selv om alle andre prøver så bra ut, ville de ha meg til observasjon) Her har de så lav terskel at hver gang jeg bare lurer på den minste ting får jeg beskjed om å komme for sjekk, så her er det godt å være førstegangsfødende. Snakket med mamma i går, og hun sier jeg bør være glad jeg ikke bor i Moss lenger, der hadde jeg helt sikkert ikke fått samme hjelp. Og det virker sånn ja... Masse lykke til!!!!!
Marius og mamma'n hans Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har fått beskjed om at hvis det er noe jeg lurer på eller er usikker på så er det bare å ringe sykehuset (SØF) Det er beskjeden jeg fikk av jordmor på helsestasjonen. Ble også veldig godt mottat da jeg var inne på ctg sjekk på B3 forrige mandag Håper fødselen er i gang hos deg og at du blir bedre mottat neste gang du ringer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå