Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens hagetips:

- Ha god jord, helst hjemmelagd kompost (to fluer i en smekk). Ingenting vokser bra i dårlig jord. Hvis du har lite mark og annet liv i jorda, er den nok dårlig.

- Pøs på med planter, men gjerne mange av hver sort. Det ser profft ut.

- Plant tett, det holder ugress unna, og ser frodig ut.

- Bland ulike plantetyper i samme bed. Ett lite tre, noen busker, mange stauder og blomsterløk.

- Bruk stein i bed som pynt

- Bruk grus som dekkmateriale (for guds og alle engler skyld, ikke bark)

- Plant storkenebb og allium sammen

- Kos deg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hagen for alle- da tenkte jeg på de ekle krypene som har invitert seg inn i min hage uten å være velkommen, iberiaskogsneglen!

Hos meg så skjærer det seg allerede i punkt nr 1 i listen din. I går var jeg ute og sådde nye gressfrø atter en gang, på ett par plasser i hagen som ikke er særlig fine.

Vi har mange trær mot naboen + et gammelt fint epletre som sprer grenene nydelig utover. Her blir det ikke de beste vilkår for gressgroing og jorden er leirjord og forholdsvis kompakt. Samtidig er det mye meitemark her, så jeg vet da fader.....

Når kommunen i tillegg innfører vanningsforbud, så ser det skralt ut med flott hage i år og:o(

Skrevet

Håper du får til det siste punktet mitt da, Trollmora.

Skrevet

Hagekonsulent leies gjeren inn - betalingen blir dessverre bare gleden av å bidra til å forskjønne hos andre :-)

For hagen min ser ikke ut!

Skrevet

Med ny hage nøyer jeg meg mest med krukker i år og observerer hva som finnes her. Neste år skal jeg plante noe, da kan det hende jeg spør etter mange råd! Jeg trodde storkenebb var en viltvoksende plante jeg? Synes å huske at jeg hadde engstorkenebb i herbariet mitt da jeg gikk på videregående?

Kose meg, det klarer jeg veldig fint nå som det er sol, minstesnupp sover, lillebror er i barnehagen noen få timer og storebror luftes av farmor og farfar :-D

Skrevet

Storkenebb, eller geranium er en planteslekt, og inneholder flere ville sorter. De "tamme" sortene er mer tilpasset hagelivet, og er enkle, trivelige planter å ha i hagen. Passer godt til roser....og sneglene liker dem ikke

Skrevet

OK, takk for tipset? Er det en staude?

Her er det foreløpig ingen brune snegler, men de kommer vel før eller senere...

Skrevet

Håper de brune sneglene synes det er så varmt at de forsvinner!

Skrevet

JEg skal lage det fint i min 3kvm store nye hage... det blir stas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...