Gjest Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Kan hende dette har vært oppe til diskusjon før, men jeg vil likevel forhøre meg med nytt innlegg. Jeg og samboeren min skal på bilferie til sommeren, hvilket betyr dager og maaaange mil bak rattet. Derfor lurer vi på om vi skal investere i en sånn Be Safe. Finnes det noe testing på dette? (regner ikke med at dette i prakis blir testet ut på gravide, men hallo, - vi sender da folk til månen og burde vel således klare å teste dette på skikkelig vis!) Er det noen som vet om dette har noe for seg, som har lest noe om dette/vet om det er blitt gjort noen tester, eller er det rett og slett bare noen der ute som vil selge oss ting vi egentlig ikke trenger...?
Mrs. Bouquet Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Trygg Trafikk mener det ikke har noe for seg, bortsett fra at det øker komforten. Jeg er helt i mot at det øker komforten, voldtekstbelte kaller jeg det når en har skinnseter, det ligger å sklir bakover. Brukte det for hver en meter vi kjørte bil forrige graviditetet, selv om det var unehagelig, flyttet det fra bil til bil, fra sete til sete, men denne gangen blir det liggende på loftet pga. at Trygg Trafikk endelig har orket å legge dokumentasjon ut på informasjonssidene sine. Men jeg er faktisk irritert og syns det er dårlig at det ufødte liv ikke er mer verdt med tanke på at det ikke blir sikret godt i bilen. Håper det kommer en innretning som beskytter både barnet i magen og mammaen i en kollisjon eller ved bråbremsing.
M*A*S*H* Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Hehe, alltid noen som vil selge deg noe, vet du. Det finnes ikke noen voldsom dokumentasjon på at dette redder liv, men det er ganske behagelig å ha på, særlig på slutten syns jeg når man begynner å bli svær. Hvis du vil ha, kjøp et brukt et da vel. Det er jo ikke dyrere enn at man kanskje kan spandere på seg noe som ikke er helt "nødvendig".
Mrs. Bouquet Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/
**paradis;) Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 iht Trygg Trafikk sin testing er Be Safe belte for gravide kun for komfort - har ingenting med sikkerhet å gjøre da belte uansett vil gli opp ved eventuell krasj eller bråstopp.. synd, men sant. Skal se om jeg finner link til testen...
**paradis;) Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 hehe... mange som skrev parallelt med meg her, ser du har fått linken allerede
Bolla med en til Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Brukte mitt ved forrige graviditet, men ikke noe for seg spør du meg. en liten borrelås hjelper ikke særlig når man krasjer. Har et lite tips, ta underste delen av setebelte under det ene benet. da går den i hvertfall ikke over magen, har flere venninner som har gjort det. Kos dere i sola
Mrs. Bouquet Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Man skal i alle fall ikke gjøre noe med bilbelte for å beskytte magen, ingenting er farligere enn det. Det tryggeste man kan gjøre er å stramme hoftebelte det godt over hoftene.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Takk for svar alle sammen. Da fikk jeg greie på det jeg lurte på :-) Tror ikke jeg blir å kjøpe meg et sånt et da, selv om det ikke koster så mye nytt (299 + -) Blir jo lett forvirra av dette her, for Be safe reklamerer jo for at dette kan skille mellom liv og død ved en evt. kollisjon, etc etc.
Mrs. Bouquet Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Haha, borrelås, nei, mitt nymoderne fra 2006 har en trykknapp.
Trulte76 Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 mitt også er med trykkknapper..og ikke ligger det å sklit heller. Er jo bare å stramme det godt det så ligger det i ro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå