M@mm@ til mine barn Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Nå skal vi igang med hagen her og jeg sitter da i styret og det er min jobb å finne info om planter/trær, busker og stauder som går sammen. Finnes det ett ennkelt program på netter som jeg kan konstruere hagen her med ? Har dere bilder av deres hager ? Noe som kan gi meg inspirasjon ? Vi vil ha en fargerik hage, med hovedvekt på stauder. Er taknemlig for alle bilder og råd/forslag.
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Sjekk de forskjellige blomstringstidene, så du har farge og liv fra tidlig vår til sensommeren. Det står på plantene når du kjøper dem vanligvis. Der står det også hvilken jord de skal ha osv....
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 www.hageselskapet.no www.rhs.uk Her finner du mykje fint, og lenker vidare.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Ingen hagesekspert som svarer deg her, jeg har kun en 14 kcm stor altan i leilgheten min som er en blomst i potte på. Hehe.. Men så litt på Grønn Glede igår på Nrk og de tipset om en Plateguide de har på nettsidene deres, så du kan jo se om du finner det du leter etter der. Her er linken http://www.nrk.no/programmer/tv/gronn_glede/planteguiden/ Lykke til
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 hageglede.no Der har jeg bolret meg i år. Mye fint, og slett ikke dyrt. Men ikke gjør samme tabben som meg, jeg bestilte alt for mange sommerløker... SOm må opp til høsten, og ned igjen til våren. Over 600 løker, som vi kommer til å prøve å dekke ute, kommer IKKE til å grave de opp igjen. Men på hageglede får du opp ferdige bed, eller du kan sette sammen egne komponenter, både med stauder og løker
M@mm@ til mine barn Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2008 Hvor får jeg gjort dette da ???? Finner det ikke jeg. Men på hageglede får du opp ferdige bed, eller du kan sette sammen egne komponenter, både med stauder og løker
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Å, hehe, roper du å meg? De selger ferdige bed, når du klikker deg inn på en staude, så får du gjerne opp at denne kan du få i pakke med... Men sjekka i sted, og da var det mye som var utsolgt. Skal gå inn og sjekke igjen, jeg. Jeg kjøpte et bed som kan stå i skygge, det var stauder. Men de andre bedene var løker, og vet ikke om dere er interessert i det?
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 På forsiden, så er det en knapp som heter kolleksjoner, helt oppe til venstre. Trykk på den, og så på stauder. Men ser det er bare en type som er tilgjengelig nå, resten er utsolgt. Men dere kan kanskje plante noen sommerblomster i år, og så stauder til neste år? Ellers så selger jo de fleste hagesentrene de samme blomstene, få tips på hageglede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå