Gå til innhold

Hvor mange har passert termindatoen her inne nå?


Barnkanskje? m liten prinsesse

Anbefalte innlegg

Juni er igang så nå kan det jo også være noen junimammaer som sitter der og tripper like mye som jeg. Hadde termin 30mai så det er jo egetnlig ikke rart at jeg tippet over hit, førstegangs som jeg er. Men merkelig hvor utålmodig jeg ble straks 30mai var passert. Nå gir jeg snart opp fødsel! Lurer på om denne babyen skal bli der inne? ;)

 

Tar et lite opprop for å se om jeg får selskap av noen. Kanskje noen maimammaer fortsatt også er igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er her fortsatt.. Har passert alle terminene jeg har fått (27.mai,31.mai (begge ul terminer), og 1.juni (menstermin ul)). Så når denne babyen har tenkt seg ut er ikke godt å si. Bli vel en uke over denne gangen å da - kanskje.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en til. Vi har visst ganske like termindatoer også! Kan jeg spørre hvor stor førstemann var? jeg er litt vektfokusert om dagen.. ;)

Ble du satt igang forrige gang eller startet fødselen av seg selv en uke etter termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er også på overtid. Hadde termin 2 juni, begynner å bli litt utålmodig nå. Jeg gikk også en uke på overtid sist, men fødselen startet av seg selv og det håper jeg på nå også. Førstemann var 3650 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg og:)

 

Syns det er dårlig gjort at dere må gå overtid ved begge fødseler. man har lissom hørt at andregangs føder tidligere eller roter jeg nå?

 

Tiden går iallefall utrolig sakte her man sitter sprekkeklar. Selvom man vet det nærmer seg veldig så blir utålmodigheten bare til å ta og føle på etterhvert!

 

Var godt å høre at din forrige fødsel startet naturlig og at vekta absolutt ikke var i skyene. Det er alt jeg tenker på om dagen, vekt og potensielt worst case med keisersnitt.. hehe. jeg er nå rar. Det skal være normalt å gå over tiden!

 

Ble litt oppmuntret nå iallefall av innlegget ditt:D Tusen takk! Og lykke til i ventetiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

normalt svangerskap varer fra 38-42 uker, det må vi ikke glemme. Men selvfølgelig regner de fleste at 40 uker og så er man overtid. Vi må nok være tålmodige og vente, og ikke forvente at vi blir satt igang før uke 42. Men jeg hadde termin 1 juni og syns det er kjipt at det ikkje skjer noe.

 

Vi får prøve å være tålmodige. hehe selv om det ikke er lett.

gleder meg SÅ til å holde denne lille babyen i armene mine!

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet jo at du har så rett, og har selv prøvd å tenke at det kan vare i 42 uker. Men problemet er at det er så mange rundt meg som alt har født og alle før termindatoen!!!! selvom spesielt førstegangs er kjent for å gå etter den datoen. Man skulle nesten hatt flere betegnelser. Termin er liksom ikke termin uke 38-42.. men føles mer akkurat som den ene datoen tenker jeg selvom jeg vet det er feil.

 

Det var mye skriv om lite. hehe.. har altfor god tid. Og er som du sier: vi får være tålmodige og holde hverandre med venteselskap. jeg klamrer meg iallefall fast i at jeg ikke er alene og at flere har hatt naturlige fødseler etter termin og. Og nå begynner igangsetting faktisk til og med å bli et alternativ. Tror absolutt en baby ville lettet på humøret. Tatt meg selv flere ganger idag å angre på at jeg ble gravid. hehe.. som om jeg kommer så langt med den nå sprekkeklar som jeg er;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er over begge mine terminer1 og3 juni....prøver modnings akupunktur,og det hjelper visst,en cm og umoden på mandag og 2 cm og bløt i dag,kansje det ikke er så dumt alikevel;0) lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Barnkanskje?30.05.08&counting:

 

Sorry at jeg er litt sen å svare. Hehe...

 

Førstemann var 3860 g, 54 cm lang og 37 cm rundt hodet:)

 

Fikk rier på den 5 dagen over termin, og det var regelmessige kraftige rier, men uten fremgang (fikk aldri mer enn 2 cm åpning), så de måtte bare ta vannet mitt og sette det i gang på den 7 dagen over termin.

For å si det slik da - så startet det av seg selv, men måtte også bli satt i gang til slutt. Hehe..

Og fødselen gikk kjempefint:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 1juni<3 veldig gravid:

 

Det blir regnet at et svangerskap varer i 40 + 2. Med -/+ 14 dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 27 mai,men fremdeles ingen tegn til fødsel her i gården.Tror den lille har tenkt å bli der inne.....Er så fryktelig lei nå,i dag har det vært en skikkelig deppe dag.Varmt er det også.... Håper det skjer noe i natt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen..hehe.. kom bort i lagre knappen før jeg ble ferdig.

 

Til 1juni<3 veldig gravid:

 

Det blir regnet at lengden på et svangerskap er 40 + 2. Med -/+ 14 dager. Som du sier. Og man er ikke på overtid før det har gått 14 dager over termin.

Så jeg bruker som regel alltid å skrive att jeg er over termin, og ikke på overtid.

 

Det som jeg syns er at 14 dager er for mye å gå over termin, og at det er 7 dager som burde ha vært overtid.

Syns det er for mye å risikere å gå så maaange dager over termin, og da snakker jeg om 14 dager +, Overtid altså!

 

For jeg fikk høre att kvinner har ikke et like langt gj.snitt. svangerskap (noe slikt- husker ikke helt hvordan det ble sagt), men att har man gått foreks. 7 dager over første gangen, så er sjansen stor for at du gjør det neste gang også om forholdene er til rette for det da.

 

Hehe.. dette var ikke ment som noen rettelse for hva du skrev altså, men såg det var en mulighet til å si hva jeg mener. Hehe...

 

Den kommer når den kommer (men ofte trenger den litt hjelp), så DERFOR BØR oppfølgingen være BRA på slutten!

 

Vil også få med at jeg er dårlig på å forklare altså. hehe..

 

Det er ikke lenge til att det er vår tur nå likevel, så det. Vi får bare støtte hverandre i denne tålmodighetsprøven.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termin igår jeg..

Så snart jeg bikket over på "overtid" så ble jeg myye mer rastløs:(

Men men aldri vert så nerme som nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen alle sammen. Har jo tittet innom flere i løpet av kvelden og det gjør så godt å vite at man ikke er alene. Dette skal liksom være vanlig.. ;)

 

God ventetid til dere alle, og kjempekoselig å dele litt tanker her inne. Blir skikkelig deppa av å sitte inne og vente om dagen alene jeg iallefall. Hadde ikke den beste dagen idag men fikk mye hyggelig støtte her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er her også fortsatt. Ul-termin var 28/5 og beregnet termin 21/5. Tok første positive test 8/9-07, så føler det har vart lenge nok nå, selv om jeg vet at det er ul som er mest pålitelig. Er i hvert fall klar psykisk! Blir sliten på alle måter av å vente. Blir tyngre fysisk med vann over alt, og psykisk får jeg flere og flere tanker om ting som kan gå galt. Også en underlig uvirkelighetsfølelse som om denne tilstanden av venting bare vil fortsette resten av livet. Tror det er bra jeg har fått time på sykehuset i morgen tidlig! Trenger bekreftelse på at alt vel og å vite noe mer om hvordan det ligger an og hva som skal skje fremover.

 

Veldig fint å kunne komme hit og vente sammen med noen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei På vent og alle dere andre!

 

Nå skjer det endelig noe i barnkanskjeheimen. Mistenker masrier (varer bare 30sek, kommer hvert 10min ca) men likevel så gir det lys i tunnellen.. I enden vet jeg jo ikke hva som venter. Den er nok langt unna. Mistenker noen smertefulle masete døgn med lite søvn osv. Våknet iallefall av det kl 6 imorges og har sovet dårlig ever since...

 

Måtte le av betegnelsen din På vent: Også en underlig uvirkelighetsfølelse som om denne tilstanden av venting bare vil fortsette resten av livet. Høres ut som gårsdagen min... guuuuuud så oppgitt jeg var. FOrbannet alt og angret bittert på denne leieboeren og satt inne og syns sååå synd på meg selv. Stakkars sambo!!!

Er glad du skal på sjekk i morgen. Jeg fikk en ekstra test dagen før termin da babyen var så stille og den surfer jeg enda på. Det å vite at alt var bra, se babyen på UL til og med roet et bekymret morshjerte:)

 

Idag er det banansjokoladekakebaking! Her skal tiden fylles med noe fornuftig. Gårsdagen ble borte i BiM netting og selvmedlidenhet,og nå er det nok!!!!!

 

Ha en super dag på dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Hold oss oppdatert hvis du orker.

 

Tror vi kan regne med at de rare tankene fortsetter også etter fødsel. En venninne rappet nettingtruser da hun dro hjem fra sykehuset pga. det var søndag, apoteket var stengt, og hun trodde at hun aldri mer kom til å kunne bruke vanlige truser...

 

Jeg bakte muffins i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har passert begge terminene mine nå.. mens-termin 25.mai og ul-termin 02.juni.. Ser VIRKELIG ikke ut til at noe har tenkt å skje her... men jeg prøver å trøste meg med at om et par uker har UANSETT mye skjedd??

Har prøvd modningsakupunktur/sjekket for modning hos jordmor/gått mange og lange turer..men neida!

Hvor skal man klare å hente tålmodighet fra jenter??

Lykke til alle sammen, krysser fingrene for at ventetiden vår snart er over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på overtidskontroll nå, og ble "strippet". Var 3 cm åpning, og det var veldig overraskende og gledelig! Kanskje skjer noe ila. helgen da (som naturligvis antagelig blir årets varmeste i 12 etg m dårlig ventilasjon, men pytt..). Ellers så alt ut til at baby trives, så det var en lettelse på alle måter. Måtte gråte litt etterpå da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. gangs gravid og en dag over termin. Ingen av de andre kom over termin, men denne lar vente på seg litt. Puh... sitter på sofaen og spiser is og drikker farris....og venter...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to dager over for min del. Holder på å bli gal........ de to første kom før termin, men denne har visst ikke hastverk. Våkner like skuffet hver morgen. Vet jo at det kan skje ganske plutselig, men føler meg likevel i en uvirkelig tilstand av evig venting.

I tilegg "maser" både familie, venner og naboer. Er vel ikke jeg som styrer dette?!

Tror jeg er et troll å være i hus med for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tre dager over termin og begynner å bli utolmodig merker jeg. Æsj..

 

Men gjør mye rart for at modningen skal ta plass og tror nok det skjer saker der. Drikker bringebærbladte, har mye sex(plutselig Nå etter 9 måneder er sexlysten tilbake!) gjør mye fysisk(planter blomster, rydder, reiser på kino og besøk), har fått massasje og en akupunkturtime, gjør daglig yoga og tar oljeklyster hver kveld. Hvis ikke det setter igang noe etterhver så skjønner jeg ingenting!!!

 

Det at jeg har mye energi nå er deilig, for jeg tenker ikke så mye på det som jeg hadde gjort om jeg hadde måttet ligge mer i ro. Flere som har plutselig har fått mer energi?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også gått over. Hadde termin i går. Er 3. gangsfødende, (!) og har aldri gått over termin før.. Så nå er jeg helt i villrede, hehe. Hadde regnet med å føde tidligere, så jeg har ventet leeeenge allerede. Går vel ikke an å bli mer lei enn jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...