Gå til innhold

Hvor fort virker Phenamin (som sovemedisin)?????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å gi Phenamin til jenta mi på mandag og kan ikke si at jeg har merket noe forskjell enda???

Til alle som er mot dette kan dere spare dere å kommentere innlegget mitt bare så det er sagt........

Jeg har nemlig vært gjennom et helvete de siste 8 mnd med max 1-2 timers sammenhengende søvn og trenger kun seriøse svar.!!!!

Jeg har gitt henne 1,25 mg to kvelder og synes nesten hun har blitt værre.

Noen som har erfaring med phenamin??

Skal jeg fortsette å gi henne det i et par dager til og håpe på at det blir bedre. Eller skal man merke forskjell på første dag?? Virker det som om dosen er for liten??

Noen som har måtte gått over til Vallergan for at Phenamin ikke har fungert??

Tusen takk for alle svar.......... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt Phenamin pga han trenger det som allergi medisin, altså ikke for å få han til å sove. Men jeg fikk jo beskjed om at en bivirkning var at han kom til å bli trøtt... Men han ble det ikke noe forskjell på ang. trøttheten ihvertfall...

Skrevet

jeg har gitt phenamin til jenta mi på 5 mnd et par uker nå, fordi hun har problemer med å slappe av og er veldig anspent. prøver meg litt frem jeg da, gir den noen kvelder ,og så har jeg et opphold for å se om det er noen endring. bruker det bare på kvelden nå, 1,25 mg. syns hun ble litt roligere kanskje, men den store trettheten har ikke jeg heller merket hos snuppa...

Skrevet

jeg brukte dette pga allergiskreaksjon hos jenta mi på 3 mnd. Hun ble litt roligere enn vanlig den første kvelden, men kveld nr 2 sov hun plutselig 6 timer i strekk(og det har ALDRI skjeddfør)litt deilig siden hun aldri sover mer enn ca to timer før hun skal ha mat. Hun fikk1/4 skje, det tilsvarer1,25 ml..

vanskelig å si hva du skal gjøre..men jeg ville gitt phenamin litt mer tid før jeg gikk over på vallergan..

masse lykke til

Skrevet

jeg synes du skal ringe legen eller hs...

Skrevet

Tusen takk for svar og råd.

Skal ringe legen når hun har telefontrefftid i morgen. Men jeg har oppdaget at mange svar\erfaringer fra DIB har vært vel så bra og bedre enn råd fra legen og hs.

Derfor har jeg sendt ut denne mld i håp om at mange kan svare og gi meg flere råd :)

Skrevet

Er det noen flere som har noen erfaringer????

Skrevet

Mini fikk det skrevet ut som klestillende fordi han klorte seg til blods (allergi/eksem) hver natt. Legen sa det at nå burde jeg være lur å ta nattavenning i samme slengen for ungene blir ofte slappe og sover igjennom når de går på den kuren. (Han var 6mnd) Men at det jo alltids fantes unntakene som bekrefter en regel. De som blir hypre av den... Det gjorde min. Vi sov mindre begge to og han klødde seg like mye til blods...så sluttet fort med den gitt..

Skrevet

Har ei jente på 4 mnd som fikk Phenamin pga allergi/kløe, legen sa hun kunne bli litt søvnig.....men det ble hun definitivt ikke. Hun ble rett og slett hyper. Gikk på 1,25 mg- måtte øke til 2,5 mg da allergien ikke ble bedre. Men nå er både vi og legen enige om å kutte det helt ut. Legen sa det var vanlig at noen barn reagetre motsatt og ble mer urolig.

Skrevet

bivirkning som er hyppigst er døsighet, altså hjelper på innsovning. Døsigheten kan hjelpe på at de ikke våkner så lett mellom søvnfasene. Ikke like god effekt som andre medikamenter av type antihistamin som betegnes som "sovemedisin" (Vallergan - men som ikke anbefales til barn under 2 år). Varierer litt når det gjelder effekttiden; noen ganske raskt, andre innen 1-2 timer. Merk at den søvndyssende effekten ikke virkeker på alle, men på mange.

Skrevet

Jeg merket ikke særlig forskjell på Phenamin med min eldste....

Skrevet

Takk for svar igjen :)

Jeg ringte legen i dag og hun anbefalte meg å gi henne en dose på morgenen også. Skulle prøve dette fram til mandag så jeg håper og ber til Gud om at medisinen vil begynne å virke som den skal............

Men med vår flaks er det nok motsatt virkning som en av dere skrev som skjer med snuppa vår også :(

Legen sa vi kunne prøve Vallergan visst ikke Phenamin virket. Så vi har jo heldigvis et alternativ igjen å prøve.

Noen flere som har erfaringer med Phenamin og Vallergan??? At man må gi det over en lengre periode for at den skal virke for eksempel???

Skrevet

Phenamin kan virke begge veier. de kan bli trøtte eller de kan bli urolige.

Det var det jeg fikk høre da eldstemann her fikk det pga. kløe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...