Gå til innhold

Vet at det er FY FY, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...nå bare RASER vekta oppover! Og jeg har lyst til å prøve å slanke meg! Men jeg er jo gravid! Så da skal man jo ikke slanke seg.... Jeg blir helt rådvill, legger på meg 300 gram om dagen jo, helt sinnsykt..... Noen som har noen gode råd? Går det an å kutte karbohydrater selv om man er gravid? Eller å spise mindre, f eks 1500 kcal om dagen?

Jeg er bare så redd for å legge på meg så altfor mye, slik at jeg aldri vil få det av igjen.... Har kommet til uke 25, og opp 15 kg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger jo ikke kutte karbohydrater så voldsomt, bare spis sunt og beveg deg.

Skrevet

Men, jeg GJØR jo det! Går tur med hunden 3 ganger om dagen, og spiser masse grønt og sunt, og lite godis. Allikevel går vekta opp.....

Skrevet

Når du spiser så lite snop, trener så mye og spiser så sunt, men vekta alikavel går oppover så kan dette tyde på at det er andre ting som drar den opp, som væske i kroppen eller generelt svangerskapet.

Og da kan det godt hende dette går like fort av igjen etter svangerskapet for det er jo lite fett høres det ut som.

Jeg gikk opp 30 i forrige svangerskap og de gikk like fort av igjen, selv om det var mye brus å potetgull inni bildet.

Denne gangen har jeg gått opp 11 kg og er nå i uke 27 så tenker dette skal gå bra både for deg å meg=)

Skrevet

takk takk :) vet at min mor gikk opp 30 kg, og hun hadde visst mye vann. Så det kan jo godt hende at jeg ligner på henne. Men det er så utrolig FRUSTRERENDE, arrgh! INGENTING som ser pent ut på meg nå, føler meg bare utrolig stygg! Har i tillegg fått en skikkelig stygg pigmentflekk i ansiktet, og alt kjennes litt kjipt.....sukk, jaja. Men takk for oppmuntrende ord :)

HI

Skrevet

Sorry, ingen tid for slanking... Men det gjør ikke noe om du kutter alle "gale" karbohydrater: poteter, vanlig ris, vanlig pasta og brød basert på fint hvetemel. Spis fullkornsvariantene av ris og pasta i stedet og brød basert på grove meltyper (helst rug) i stedet. Da får du alle karbohydratene du og babyen trenger, men på den riktige måten. Og dropp alt sukker. Husk å sjekke ingrediensene på alt du kjøper, innmari mye av sukkeret vi får i oss er sjult i ketchup, posesupper, ferdigmat... Hvis sukker eller noen form for sirup er blant de fem første ingrediensene, dropp det. Samme med stivelse. Om du ikke går ned i vekt akkurat nå, vil du i hvert fall ha best tenkelig utgangspunkt for å miste kiloene kjapt etter fødsel.

Du høres sykt flink ut med turer og alt hver dag!!! Tror bare du har skikkelig uflaks. Mamma la på seg 30 kilo med meg (45 - 75, hun er ekstremt tynn), og gikk ned ALT i løpet av 5 uker.

Hold ut!!

Skrevet

En ting til: Jeg gikk opp 13 kilo de første 25 ukene, og har nesten ikke økt vekten i det hele tatt siden (32 nå). Har trent masse og spist sunt hele tiden, og nå øker jeg ca bare det babyen øker. Trengte vel et slags underlag. Anonym 09:04

Skrevet

ikke bekymre deg:) det er helt sikkert mye vann!

jeg la på meg 22 kg (er bare 160 høy) etter 4 måneder var alt borte! vann veier mye!

Skrevet

det er sikkert vann nå som det er så varmt...:) drikk mye vann og spis sundt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...