Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere uker nå så har jeg hatt begrenset følelse i venstrefot(fra livet og helt ned i tærne). Før helgen nå så ble skuldra mi skikkelig smertefull.(Plages med kronisk betennelse i skulder i 5-6år) Nå klarer jeg ikke å gjøre noe med høyre arm..Smøre brødskive..vri om låsen på badet..trykke meldinger..etc.

Ringte legen i går siden foten min har blitt værre, han mener det går bra å vente på mr timen min som jeg har nå på fredag.Senere i går så begynte høyrefot å bli rar.Får ikke til å løfte opp og ned fotbladet (vri på ankelen)akkurat som den er lamma på en måte.Ikke røre på tærne heller.

Ringte legekontoret igjen,fikk ikke time, men legen skal ringe meg mellom 12 - 13 i dag..

Leste på nett at hvis det er en stor prolaps så blir man operert øyeblikkelig hvis ikke kan man få varig men.

Nå er jeg litt redd her...=( Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men er det noen dere kjenner som har vært borti det samme?

Er legen min sein? Huff,får nesten ikke til å skrive her nå..

Vil også nevne at hvis jeg legger noe kalt på v.foten så kjennes det varmt ut. Legger jeg noe varmt så kjennes det kalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er legevakta åpen hos dere? Hva med å ringe 113 fpor råd om du tror det er ille? Kan du overhodet gå?

Skrevet

vet ikke om dette er helt feil svar. men kan jo dra på volvat om du ikke får legetime idag?

Skrevet

Ja Volvat er fantastiske. Har du en liten tusing du kan bruke til Volvat, så ring først, da vet de at du kommer! De kan også legge deg inn på sykehuset om det er nødvendig.

Skrevet

Jeg halter når jeg går..ankelen bøyer seg ikke. Har ikke smerter..på en måte lam.

Volvat vet jeg ikke hva er...

Skrevet

Om du bor i by så er det et privat legesenter.

Skrevet

gå inn på www.volvat.no

jeg fikk hjelp der en helg da jeg hadde problemer med harde bryst. men burde vel ikke komme der om det er masse mennesker der. tipper verst i helgene. hvis du er medlem kommer du først!!

Skrevet

Bor i en liten by..Siden jeg ikke har hørt om det så finnes det vel ikke her.

Skrevet

Det er lov å ringe 113 for råd når du tror dette er skikkelig alvorlig.

Skrevet

Volvat i Oslo

22 95 75 00

Volvat i Bergen

55 11 20 00

Volvat i Tønsberg

33 35 21 00

Volvat i Fredrikstad

69 30 23 00

Volvat i Hamar

62 55 35 50

Skrevet

Er ikke noe volvat her....

Skrevet

kjære deg, ring 113 og hør hva de sier, det er en gjeng greie intensivsykepleiere som kan fortelle deg om du har grunn til å være bekymret, eller om det er ok å vente på legetime... bedre å få svar enn å gå sånn og lure!

folk har alt for mye vegring mot å ringe 113, men det er deg de er her for;o)

Skrevet

Ikke noe problem med bimelibim eller bimelibom

Skrevet

Men synes du skal få skjekket deg med en gang.

Det er ikke normalt at du har det slik. Ikke skal du ha så vondt heller.

Det er ikke legevakt der du bor da?

Skrevet

Ringte dit...ble satt over til mr avdelingen som ikke kunne svare meg på mere enn at legen min må henvise meg dit hvis det er en hastesak.

Ringte legekontoret en gang til, legen skulle ringe så snart han hadde tid.

Er det farlig å gå sånn??

Skrevet

Hvordan går det? Fikk du ringt?

Skrevet

Vel, hadde ikke beveget meg noe særlig om jeg var deg.

Skrevet

Mannen min opererer sånne som deg, og iflg han er det viktig å vere kjapp. Nerveskade er ikkje å spøke med. Kan eg spørre kva sjukehus du soknar til? Send gjerne pm

Skrevet

Blir irriterte på legene. Jeg hadde hjernehinnebetennelse- mistet både språk og førlighet i armer og ben, likevell så de dumt på meg og sendte meg hjem!! Stå på!!

Du må være frisk for å være syk som de sier..

Ikke gi deg

Skrevet

Om det er prolaps du har burde ikke du være hjemme.......

Bør hvertfall legge deg ned. Slik at du ligger godt..

Men med prolaps så blir det sykehus innleggelse på deg i dag.. Og operasjon. Har nettopp en veninne som måtte gjøre dette.. Hun og mistet følelsen i foten.. Og der henviste legen henne rett til sykehuset. Og hun kom ikke ut før hun var operert.. Så ikke gi deg. Stå på ditt.. DRA PÅ LEGEVAKTEN

Skrevet

Venter på at legen skal ringe....Blææ...

Skrevet

Aldri i verden om eg hadde satt meg ned og venta på at legen skulle ringe viss eg hadde så mange skumle symptomer. Har du noen som kan hjelpe deg til legekontor eller legevakt? Høyres jo heilt sjukt ut at du må vente mange timer på at legen i det heile tatt skal ringe deg!

Skrevet

Skal vente litt til nå....venta i noen dager så klarer vel å vente i noen timer til. Men jeg kommer til å synge ut til han når han ringer..å det blir ingen englesang

Skrevet

Du har sikkert en privat klinikk i nærheten, Google det!

Da betaler du rundt 1000 kr, men du får komm inn med en gang, de tar alt av prøver på et sted (du må ikke frem og tilbake,vente på henvisninger osv).

Du kan ikke gå rundt sånn stakkars :( Om du ikke finner en privat klinikk så hadde jeg ringt 113.

Vi måtte gjøre dte med pappa, var ingen som ville ta han imot, legevakten sendte han hjem, ahus mente vi måtte ringe radiumhospitalet, radiumen mente vi måtte ringe sykehuset i telemark (var på hytta) og de igjen mente at vi måtte ringe ahus.

Til slutt så fikk vi hjelp av ambulansen og da var pappa nesten død av medisinforgiftning...!!!

Man kan desverre ikke sitte å vente på at de skal gjøre jobben sin, er legen din kjapp så kan det hende han blir sakket ned av andre treginger osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...