Lucile Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Eller? Har lest prisliste til de private klinikkene og skjoenner at ett forsok vil ligge paa rundt 45000 kriner inkl medisiner. Er helt i startfasen naar det gjelder innsamling av info ang IVF. Takknemlig for info!
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Hmm, vet ikke helt om jeg skjønner hva du lurer på, men.. hvis du velger privat får du ikke noen økonomisk støtte. Et forsøk koster sånn omtrent det du sier der, litt +/- i forhold til type medisiner, og om du kjøper pakkeløsning med flere forsøk. Vi valgte privat da vi startet, egentlig mest fordi vi ikke ville vente i kø..,og nå er vi så fornøyd at vi er i gang med privat forsøk igjen. Forsøkte å trekke fra utgiftene på skatten, men det ble ikke akseptert her hvor jeg bor. hører det blir akseptert noen steder...
Juli68 Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Du kan søke støtte til medisinene selv om du velger privat i Norge eller utlandet, såfremt dere tilfredstiller kravene i biotek paragrafen. Betingelsene er at resepten på medisinene er skrevet ut av lege i Norge og kjøpt inn i Norge. Behandlingen hos klinikken må du dekke selv. Se link hentet fra NAV sine sider - under Infertilitetsbehandling http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/rundskriv/r05/r05-p05-22?f=templates&fn=main-j.htm&2.0
Lucile Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2008 Hei "mamman til Sofie", Hvor er det dere blir behandlet, i Oslo? Takker for tips til privat klinikker som annbefales! Tenker paa aa sette oss i koe offentlig, men eventuelt ta private foersoek hvis ventetiden er veldig lang. Lykke til!
Jippppi Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Hei Lucie, Vi valgte Volvat da Riksen ikke syntes vår søknad var dekkende nok og ville at jeg skulle testes ytterligere, vi hadde alt sjekket med Volvat og de så ingen grunn til å teste meg mer. Saken var klar, jeg har en tett eggleder (trolig min beste side) og mannen min har variabel svømme kvalitet. Det sier jo mye. Etter første IVF forsøk har jeg nå blitt gravid og skal til ul den 18 juni. Gleder meg. Masse lykke til med valget deres.
Lucile Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2008 Gratuelerer!Saa flott. Du er fornoyd med oppfoelging hos Volvat? Hva betaler dere?Vet det varierer utifra dosering av medisiner osv.Vi maa i tillegg til IVF ogsaa ha TESE til mannen. Vi flytter tilbake til Norge om noen maaneder og vil da starte IVF karusellen. Lykke til videre!
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Dersom du ikke har hatt de 3 offentlige forsøkene tidligere så får du refundert de 3000 + 15000 refundert ved behandling i privat sektor også ja. Vi tok ikke de offentlige, men valgte å gå rett på private forsøk og fikk igjen 3000 for "sykehuset" og opp til 15000 i medisiner.
♣ Christiane ♣ Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Hei I tillegg til Volvat kan du også velge Aleris her i Oslo. Tro de er litt billigere. Pris f.eks på kontrakt med 3 forsøk icsi + tese/pesa er kr 56.000,- Du dekker medisiner inntil 15.000,- resten får du refundert fra nav, samme ordning som i det offentlige. ( medisiner som overstiger 15.000,- på 3 forsøk tilbakebetales.) Du får ikke noe støtte for selve kostnaden til behandlingen. Er det noen grunn til at dere må ta det privat ? for du kan jo sende søknad til riksen nå, og da vil du jo være klar til å starte når dere flytter hjem.
Lucile Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. juni 2008 Hei Christiane, jeg trodde man maatte bli henvist fra fastlege for aa starte denne soknadsprossen. Det blir jo litt komplisert da vi bor i utlandet. Hvordan gaar man frem? Her hvor vi bor blir sa og si alt dekket av det offentlige, vi har betalt rundt 1000 kroner for medisiner, thats it, utrolig bra system. Sinnsykt dyrt iNorge, men man gjoer det man maa for aa blir gravid!
♣ Christiane ♣ Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Hei Hvis du går inn på www.rikshospitalet.no under tema assistert befruktning så finnes søknadspapirene der et sted. Det er ikke noe krav om at fastlegen din må søke for deg, bare at det er en lege som gjør det. Selv fikk jeg legen på Aleris hvor vi har hatt 3 private forsøk, til å sende søknaden for oss til riksen. Den gikk rett igjennom. Klinikken dere har brukt i utlandet er kanskje behjelpelige ?? På riksen betaler man en egenandel på kr 1.500,- pr forsøk + medisinene opp til 15.000,- så maks pris for 3 forssøk bllir 1.500,- x 3 + 15.000,- = 19.500,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå