Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har merket meg at det er endel sterke meninger både for og imot vaksinasjoner av barn, og spesielt MMR-vaksinen.

Vi har valgt å følge vaksinasjonsprogrammet som staten anbefaler, og har derfor vaksinert begge barna våre så langt.

Sønnen vår på 1 1/2 år fikk MMR-vaksine nå på torsdag, og i dag har han blitt ganske så sårlig stakkars. Jeg ble informert om at han kunne reagere 5 - 12 dager etter vaksinen, men jeg trodde ikke at det skulle bli slik ( verken han eller det andre barnet vårt har tidligere reagert på noen av vaksinene de har fått).

Nå har han nesten 40 i feber, er selvsagt veldig varm og i dårlig form. Han puster veldig fort og overfladisk, og jeg gruer veldig for natten. Jeg er faktisk litt redd for han.

Han hadde RS-virus da han var liten, og var da innlagt på sykehus. Det er nok denne hendelsen som har satt støkken i meg, for ellers så føler jeg at jeg kan hodle meg kald og rasjonell i slike situasjoner. Men nå er jeg som sagt ganske bekymret.

Er det noen som har opplevd det samme, og hvordan gikk det evt. med deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Ingen av mine tre har reagert på MMR-vaksina på denne måten, men de to største har flere ganger hatt høy feber (over 40), og da blir pusten ofte rask og overfladisk. Slik feberpust er ikke farlig, men høres heløt forferdelig ut. Jeg fikk forklart fra en lege at pusten blir slik når man blir velidg varm, og at det er en måte å forsøke å kjøle ned kroppen på.

Gi ham febernedsettende, og ta ham med til legen dersom du fortsatt er bekymret for ham!

Skrevet

Heisann.

Jeg er borti det samme som deg nå. Jenta mi fikk MMR-vaksinen forrige tirsdag, og nå i ettermiddag fikk hun brått 40 i feber og var helt utslått.

Verken hun eller storebroren har reagert på andre vaksiner, men nå har hun fått sin første reaksjon....

Ikke gøy i det hele tatt, men det går heldigvis fort over igjen, men har bestemt meg for å holde vesla inne i morgen uansett om hun har feber eller ei for å være sikker på at hun ikke kan få noen " ettersykdommer".

Skrevet

Er det lett at de får "ettersykdommer", og tillfelle hvilke da? Mannen min var hjemme med lille i går, og jeg vet de var ute og fartet.

Storebror var dessuten på hyttetur i helga, og der var han sammen med en jenta som nå har fått vannkokker. Tror du dette er spesielt uheldig dersom han får dette nå?

Skrevet

jeg droppet mmr vaksine nå jeg, faktisk pga varmen, tar den heller til høsten. Helsest syns det var et veldig fornuftig valg siden de kan få reaksjoner som høy feber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...