Gå til innhold

Over 7 kg og bare 2 mnd....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å veide gutten min på 9 uker i går, han var nå blitt 7075 gram, 60 cm! Skikkelig bolle altså:)

Men jeg blir litt bekymret, synes han legger på seg så mye... alle kommenterer hele tiden hvor stor og rund han er, og det er faktisk ikke så gøy..Ser ut som han er 4 mnd jo. Han var hele 4890 gram og 54 cm ved fødselen da, så liten har han aldri vært.

Men jeg tenker endel på dette, og bekymrer meg litt for om han vil fortsette å legge på seg i samme tempo..

Noen andre med store barn her?

Dattera mi på 2,5 år har hele tida vært en lettvekter, så dette er litt uvant for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var 6,7 kg på 6 ukers kontroll og 8 kg på 3 mnd kontroll.

Svær, men akk så herlig allikevel. Han var også hhv 63 og 69 cm ved kontrollene.

Så lenge han får kun mm så er det overhodet ingen grunn til bekymring ang. vekta.

Skrevet

Han får forresten morsmelk+ 100-200 ml mme hver dag.

Skrevet

Hehe, snuppa mi veide litt over 6 kg på 6 ukers kontrollen om jeg ikke husker helt feil :) og da fikk hun KUN pupp.

Hs bare lo og sa at snuppa var heldig som hadde en mamma med fløte i puppene ;)

HUn var foresten 3750 og 50 lang når hun ble født, nå er hun to år og helt normalvektig :)

Skrevet

Han blir ikke mett av morsmelka på kvelden. skriker som en gal.

Skrevet

synes ikke han har lagt på seg sååå mye sånn i forholdt til hva han veide da han blei født. så lenge han følger kurven sin så burde vel alt bare være velstand;) babyer skal være gode og runde;)

min var liten da han blei født men har faktisk en høyere vektøkning enn din alikevel. fra 2,6 til 5kg på 2mnd. (han var helt nede i 2,3 så det betyr en vektøkning på 2,7kilo på 8uker det!!)

Skrevet

Vær glad du har en "god og rund" baby:)

Har ei jente på 5mnd som bare er 5,7kg, bare en lang strek!

Skrevet

Åh, høres ut som den deilige babyen :))) Synes ikke han har lagt på seg for mye i forhold til fødselvekta da. DE sier jo at 150-250 gram i uka er perfekt. Så lenge han føger kurven sin, og de på helsestasjonen ikke er bekymret, så tenker jeg du kan slappe av ;)

Tulla mi er lita hu.... Var 4700 gram, og 56 lang da hun var 11 uker. Men hun sleit med gulsot i starten, og fikk lite melk i seg.

Kos deg med bolla di du, og ikke bry deg om andres komentarer :))

Skrevet

Begge gutta mine var 4050 g ved fødselen. Eldstemann var litt over 7100 g og var 63 cm da han var 2 mnder. Minstemann var jeg hos helsesøster med i går 7,5 uke gammel, han var 6730 g,og 62 cm lang. Ikke noe å bekymre seg for ihvertfall, og om en baby blir litt rund sånn som min eldste ble så tilpasser det seg når de begynner i gulvet.

Skrevet

Ikke vær bekymret du. Min gutt var omtrent på samme størrelse ved fødselen, og var 6,2 kg ved 6 ukers kontrollen. Vet ikke hva han veide når han var 9 uker, men var sikkert bortimot det samme. Får også alltid høre at han ser eldre ut enn han er, pga størrelsen. De vokser litt i rykk og napp, det vil stabilisere seg etterhvert.

Skrevet

Helsesøster sa til oss at det jevner seg ut.

Jonas var 4398 og 54 cm når han ble født

7 uker: 6180 og 59 cm

3 måneder: 7340 og 63 cm

Han er bare litt stor, men ikke tykk.... Er 15,5 uker nå og bruker 68 i klær og ser større ut enn andre babyer på samme alder...

Skrevet

Begge mine gutter har vært like store som babyer (var 4,7 og 4,8 ved fødsel)

Nå er 1,5 år og 3,5 år og helt normalvektige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...