Gå til innhold

Skjede-fremfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er vanskeligere å bli gravid når man har fremfall? Både bakre og fremre skjede vegg "henger" litt, og livmorhalsen min er veldig langt nede. Kjennes ut som den nesten står i skjedeåpningen. (Spesielt når jeg sitter/står, ikke så ille når jeg ligger. ) Legen min mente det ikke var noe å bekymre seg over, hun hadde sett verre, fikk jeg beskjed om...

Hvordan er dette iforhold til fødsel? Jeg vil gjerne ha et barn til, men er også redd for hvordan dette blir etterpå, blir det verre? Og om det vil gjøre fødselen mer komplisert?

erfaringer, noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt noe å si for meg:D tre barn, to normale fødsler, nr to veldig lett:) ks med siste, men ikke pga det. har hatt nedsunket skjede siden etter førstefødte da, så den kan vel egentlig ikke telles med, men blei like lett gravid igjen med de to siste:) lykke til.

Skrevet

Takk for svar. Har du fått tilbud om operasjon? Jeg hadde litt fremfall etter barn nr 2, men ikke noe som jeg merket til vanlig. Men fremfallet ble verre med barn nr 3. Derfor lurer jeg veldig, om det vil bli ENDA verre etter nr 4...? Huff, mye rart man skal bekymre seg over.

HI

Skrevet

Det er i hovedsak livmoren som faller frem. Prøv akupunktur, det kan ha veldig god effekt på akkurat dette! Det må nok flere behandlinger til kanskje, men jeg vet om flere som dette har hjulpet på.

Blir det riktig ille, så går det an å få operasjon også.

Riktig lykke til videre!

Skrevet

Hei Jeg har fremfall av bakre skjedevegg, tror det går ut på det samme. Et fremfall er et fremfall, enten det er foran eller bak. Jeg fikk dette etter 2. fødsel. Har født to barn vaginalt, og sistemann var ganske stor og jeg revnet også en del. Knipeøvelser har hjulpet noe.

Jeg var til vurdering for vaginal plastikk på sykehuset i høst. Men da legen skjønte at jeg ikke helt følte meg ferdig med barn, vurderte han at jeg ikke burde ta denne operasjonen nå. Han mente også en operasjon kunne gå ut over sex-livet (arrvev osv).

Jeg ble gravid med nr 3 rett etter. Av våre barn, var dette den desidert letteste å lage - ble gravid på første forsøk. Har også lav livmorhals, så tror ikke fremfallet og lav livmorhals har noe å si på fruktbarheten!!

Man skulle vel nesten tro at neste fødsel burde gå lettere siden alt er så slapt der nede...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...