Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 15-16 og må nok innse at jeg ikke lenger kam spille fotball. Har fryktlig plager med lyskene og ligamenter som nok strekker seg.Lurer på om noen har noen gode råd om trening.Er vant med å trene 4-6 ganger i uka,og føler virkelig at jeg må gjøre noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener 4-7 ganger i uka :-)

Her går det i spinning, jogge/gåturer i skogen og styrketrening på treningssenter. Har ikke fått børstet støv av sykkelen min enda, men det er planen. I tillegg er jeg med på gravidyoga, og gjør bekkenøvelser utenom.

Jeg passer på ikke å ha for høy puls, dvs ligger stort sett under 75% av makspuls (med noen unntak). Trives best med det, for blir fort svimmel ellers. Når det gjelder vekttrening tar jeg litt lavere/like tunge vekter enn/som ellers og øker heller repetisjoner i hver serie. Går og jogger det kroppen lar meg gjøre. Jeg lytter til kroppen, noe dager lar den meg gjøre med enn andre. Så mine råd er:

Tren det du har lyst til, men lytt til kroppen. Den sier ifra hvis du gjør noe den ikke liker, som f.eks. det du sier med lysken. Fint du stopper og prøver å finne alternative ting å gjøre. Gå turer, sykle, tren i vann om du har mulighet, tren bekken og rygg, gjør det du syns er moro og trives med. Trening og bevegelse er bare bra både for deg og den lille:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...