Gå til innhold

Hiv og hoi, snart er skatten vår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til min store overraskelse har vi tilbragt helgen i Kristiansand/dyreparken. Min kjære planla alt i det skjulte, for en helt jeg er gift med. Lykketrollet og jeg hadde ingen snøring. Dro på fredag og var tilbake på søndag.

Vi bodde på hotellet rett ved dyreparken. Hadde vi ikke hatt barn ville jeg nok fått noia av plassen. Nå som vi har LT ser jeg jo hvor utrolig praktisk det er å bo rett ved attraksjonen. I tillegg er det jo takhøyde for både vræling og plutselige oppdagelsesferder. Supert med buffet med all slags mat. Masse nydelige grønnsaker og frukt, som jeg prøve å spise mest av....

Besøket i dyreparken på lørdag var kjempebra. Vi var heldige med været og det var ikke så alt for mye folk. Slapp å gå i kø.

LT var helt spinnvill fredag kveld, etter 5 timer i bilen. Fikk han ikke i seng/søvn før nærmere 11. Dermed sov han mye av dagen derpå. Vi voksne brukte lang tid i den delen hvor de har norske dyr. Tilfeldigvis kom vi rett etter mating, slik at både gaupene og jervene var synlige. Ulvene så vi ikke noe til, som forventet. Elgen lå der han alltid ligger, så det var neste litt kjedelig. Sølvrevene var jo bare morsomme der de spratt omkring.

LT våknet etterhvert til liv og vi tok han med i bondegårdsavdelingen. Der fikk han klappe både geiter og griser. Egentlig var han mer opptatt av en masse pinner som lå strødd rundt omkring, men han sveivet innom et par geiter også. Selvfølgelig smatt han under tauet og inn i "la oss være i fred her" avdelingen. Lynrask liten rakker har han blitt. Mor er jo ikke akkurat raskest på 60-meteren, så dette er allerede en utfordring.

Min favoritt før og etter turen er og blir lemurene. De er så utrolig artige. Tidligere bodde de inne, i et skrekkelig varmt rom. Nå har dyreparken endret det. Man kan gå på en tursti gjennom et område der de oppholder seg. Utrolig kult. Dyrene smyger seg rett forbi. Det var flere bittesmå unger også som var veldig, veldig søte.

Lykketrollet er bare utrolig kul å reise med. Han sliter oss jo ut, samtidig som det er så gøy å se hvor stor han har blitt. En tøffing som utforsker alt og alle. Innimellom kan han bli veldig sjenert, men stort sett er han veldig aktiv og kontaktsøkende.

Etter 10 timer i bil og et par dager med konstant løping etter LT var det to trøttinger som sank sammen i sofaen søndag kveld. Men, det var verdt det!

Nu vel. Det var bare en liten animalsk oppdatering herifra.

Stor klem til dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhhhhhh det høres ut som dere har hatt en fantastisk helg og så koselig å få en slik overraskelse.

Jeg elsker dyreparken, har vært der hvert år nå.Har sommerhus i Mandal.

I år har vi store planer om å ta med tantebarnet vårt så hun får oppleve en ferie .Hun har aldri vært på ferie..

Skrevet

Høres ut som en kjempefin tur!

Dyreparken er jo like hyggelig for liten som for stor og jeg synes også lemurene var supersøte:-D

Vi var der ifjor med lille rosa, da var hun halvannet, nå er hun et år eldre og det blir sikkert kanongøy når vi drar dit i juli sammen med hyggelige dibbefamilier:-)

Skrevet

Han er snill han...Å så gøy som det høres ut da!!! Jeg kunne tenkt meg dit.Min store drøm det..

Jeg er veldig dyreglad,så en slik ferie hadde vært toppen for meg.Å tror ikke ungene hadde sagt noe på det heller,hehe.

Skrevet

Dyreparken er kjempetoppen! Vi har vært der to ganger og sett showet på kvledstid og vandret rundt på dagtid! SÅ mye å se på, vi tok to dager hver gang og enda kunne vi glatt ha vært der en dag eller to til, det var en del vi ikke rakk faktisk...

Vi vurderte dyreparken i år også, men den minste revungen er så redd kaptein sabeltann - så da venter vi et år eller to tenker jeg(men vi store syns det er skikkelig SOMMER! når vi drar til dyreparken, og setter på sabeltannmusikken i bilen og reiser avgårde!).

Skrevet

Artig påfunn av mannen din! Dyreparken er jo bare digg!! En av de få store familieparkene jeg virkelig synes er flott for både store og små!

Gleder oss til å reise dit sånn midt i juli!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...