Gå til innhold

hvor mye er vanlig å spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i kcal? hva er ok, når man vil ned i vekt og veier 83 kg? jeg ligger ca på 1500 kcal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig lite. Når jeg skulle ned lå jeg på 2000 om dagen.

Sjekk forøvrig www.vektklubben.no, der er noen oversikter over hva man bør gjøre i forskjellige situasjoner. Ellers greit verktøy utover det å da.

Skrevet

Hva som er vanlig er ikke alltid det stemmer overens med hva en trenger. Jeg ville sjekket det. Prøv vektklubben.

Skrevet

Dessuten er det viktig å ikke overdrive når man skal ned. Setter du deg for trange mål, feks. å spise 1500 om dagen når du burde følge 1800 er det mye lettere å sprekke, da man går mye mer sulten og ikke får nok i forhold til behovet. Da er det bedre å ta det litt roligere, men en "behagelig" nedgang slik at du kan leve med det, og klare å holde deg til det.

Skrevet

Jeg var nettopp innpå vektklubben, men fant ikke ut hvor jeg kunne finne dette med matinntak, hvor mye!

Noen som vet?

Skrevet

Ikke spis for lite! Kroppen vil da skru ned forbrenningen og det blir enda vanskeligere å gå ned! For å vedlikeholde din vekt på 83 kg vil du gjennomsnittlig trenge 1870 kalorier hver dag med en gjennomsnittlig/lite aktiv livsstil. Hvis du kutter 350-380 kalorier om dagen vil du gå ned ca. en kilo i uka. (Ca 1500) (I teorien)

Det er nok bedre for deg å trene mer enn å kutte flere kalorier.

Skrevet

Den oversikten er for betalende medlemmer, men sjekk inne på forumet, der er det postet av flere, evt. spør etter de der. Generelt et godt sted å spørre om råd uansett.

Skrevet

Jeg veier 83 kg og på vektklubb.no ble jeg anbefalt å spise 1300 kcal per dag for å gå ned 1 kg per uke.

Skrevet

Ja da må du sitte stille mye. Og det er sykt lavt og ikke bra for forbrenninga.

Skrevet

om du har mer enn 10 kg som skal vekk, så sier jeg bare; glem kalorier og konsentrer deg heller om karbohydratene! (stikkord: ketolyse :)

Skrevet

denne ketolysekuren bør man være litt forsiktig med å anbefale til enhver som har noen kilo for mye.

:-)

Skrevet

Men hva skal man spise da om man skal holde seg unna karbohydratene?

Brød, poteter, ris, hva mere ? Utgår da i kostholdet?

Skrevet

Oops du har helt rett - jeg bor i USA og tenker pund, ikke kilo :)

Skrevet

enig med deg Yppert, det var også derfor jeg startet med å nevne i tilfelle 'over 10 kg';-) dreier deg seg bare om litt sideflesk, kan jo fedon eller atkins' diett være gode alternativer. jeg vet ikke HI, hvor høy du er? jeg vil bare lette arbeide her, med å telle kalorier i tide og utide, noe jeg personlig mener ikke er problemet for veldig mange som sliter med 10 kg +. da kan man gjerne kutte ned på ris, pasta, sukker, brød etc.

Skrevet

HI

Noen som har forslag og råd?

Jeg veier nå 83,1 kg og vil ned i vekt. Helst 15-20 kg.

Helt til nå har jeg spist det som har falt meg inn og har spist snop og drukket brus i hverdagen, vært sikkelig dårlig på å spise mange små måltider. Har overlevd på 2 store måltider i løpet av en dag? Vet det er DØDEN for vekta. Men jeg kan gå lenge uten mat, men når jeg da spiser så spiser jeg så utrolig fort og mye. Har ikke trent my de siste 4 mnd. og ikke så gla i vann! Drakk masse saft, husholdningssaft.

Nå har jeg den siste uken vært annerledes, ikke brus og snop i ukedagene, fiberrik pasta, brød, magert pålegg, lett majones Ikke dressing på salat men eddik. masse salat på talerkenen,små men flere måltider, FUN saft om jeg vil ha noe annet enn vann,rapsolje til steking, masse vann. kylling, svine og karbonadekjøttdeig istede for vanlig, men føler jeg er sulten hele tiden!! 2 knekkebrød til frokost er ikke nok, ei heller til lunsj!

Skal begynne å få til å trene litt jevnlig fremover.

Tror dere jeg behøver å gjøre flere endringer? Kan jeg prøve å spise som normalt og ikke holde meg innenfor det som er "krav" for å gå ned?? Har jo sluttet med snop, brus (elsker brus) og så mye hvitt mel. Og skal begynne å trene igjen, må jo hjelpe dette vel??

Skrevet

og da mener jeg kutte ned som i diett, mer eller mindre varig, OK med menneskelige utskeielser, og kutte helt ut som i ketolyserkuren, viktig viktig...ketolysekuren er ikke varig kostplan.

Skrevet

Jeg er 1 71 høy og som sagt 83, 1kg:)

Har forsåvitt en del muskler, men det har kommet et lag med fett rundt som jeg helst vil ha bort!

Er det bedre å spise fullkorn ris,pasta,lefse, spaghetti og fiberrikt brød?Det er det jeg gjør nå, har begynt bevist med det i det siste. Itilfelle jeg ikke burde spise mye av det? Burde jeg spise mere pålegg? Mere kjøttdeig til taco'n, mere kjøttdeig til spaghettien og mere kylling istedefor normal porsjon ris/poteter??

Synes det er mange retter som blir spolert hvis jeg ikke bør spise ris, brød, pasta,.

Spsier bra med grønt!

Skrevet

Jeg er ingen ernærings-eller kostholdsekspert:-) men det er helt klart bedre med mer fiber og langsomme karbohydrater, og mindre av de raske karbohydratene, ingen tvil. Og ellers kan du jo forsøke å styre unna raffinert sukker, alltid starte måltidet med et stort glass vann/Fun-saft, alltid ha grønnsaker på halve tallerken, mer fisk og kjøtt og mindre av ris, brød og pasta. får du lyst på søtsaker, spis frukt!

Skrevet

jeg veier noen kg for mye. i forrige uke veide jeg 66,5 kg og jeg er 1,67 høy. Matchvekten min er 60 kg.

for 1 uke siden kuttet jeg ut det meste av karbohydrater (noe blir det, men betraktelig mindre enn før)

til frokost spiser jeg et knekkebrød med hamburgerrygg e.l.+melk

mellommåltid frukt

lunsj - salat + 2 knekkebrød+ melk

mellommåltid frukt

middag - kylling, magert svinekjøtt o.l UTEN poteter, ris eller pasta til - som oftest salat ved siden av

kvelds : frukt

5 lette måltider pr dag, jeg går ikke sulten og veier nå 64,5 kg (skal sies at jeg i utgangspunktet ikke er noen storspiser, men det henger igjen noen kg fra graviditeten....)

håper å få begynt å trene ved siden av, men foreløpig har jeg startet med kostholdet.

i helgene koser jeg meg litt da, og er ikke like "nazi" som i ukedagene :)

skulle tro at 1500kcal for deg er tilstrekkelig for å gå ned, lykke til!

Skrevet

Hi her, synes det er så vanskelig, men om du kutter ut alle karbo? Hva skjer når du vil innføre de igjen? Alle kg ekstra kommer tilbake??

Vil jo helst ikke utelukke noe i kostholdet (bortsett fra sukker da), men heller prøve å spise mindre,oftere, og mer fiber enn hvitt mel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...