Gå til innhold

Sikkert blitt spurt om dette maange ganger før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men vor ofte hadde dere sex den mnd.dere ble gravide?

Spiste dere sunn eller usunn mat?

Hadde dere prøvd lenge å bli gravide?

Venter dere gutt eller jente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde sex når vi følte for det rett og slett, og ble gravide på 1 pp etter pilleslutt;) Spiste ikke sunt akkurat, og både jeg og min samboer røyka. (Jeg slutta seff da jeg ble gravid:) Det klaffa godt på oss utrolig nok etter 5 år på Yasmin og til tross for at begge røykte og spiste ganske usunt. Men har spist sunt i graviditeten da, men ikke før det.. Så her sitter jeg 5 mnd. på vei med et lite barn inni meg som vi ikke vet kjønnet på;) Så tror det kommer ann på hvor fruktbar man er, ikke om man spiser veldig sunt/trener masse o.l.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har prøvd ei stund nå på å lage en attpåklatt, men har ikke klaffet ennå!

Mistet for 1 år siden og har hatt 2 tidlig positive tester, men som endte i SA i uke 5! :-(

legen sier at det ikke er noe galt, og at vi må bare prøve til vi får det til!

Håper vi får det til snart!

Skrevet

Det klaffer nok;) Ei veninne av meg som nettopp ble gravid hadde prøvd i over ett år før det klaffa.. Men hun er veldig tynn så tror det kan ha litt med dette å gjøre, jeg har littegranne mer å ta i (gode hofter o.l, hehe) så jeg tror det spiller en stor rolle.. I tillegg har hun hatt anoreksi for mange år tilbake. Så er rart hvordan enkelte ting spiller inn! Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

Hei igjen! :-)

Har prøvd i snart 2 år på denne attpåklatten!

Har mistet i uke 10 og 2 ganger i uke 5! :-(

Men gynekologen sier at vi må bare prøve for ingenting er galt, så vi krysser alt vi har på at det sitter ei spire snart!

Er sånn passe slank, som gynekologen komenterte også var bra for å klare å bli gravid.

Det er nok hverken bra å være for tynn eller for tykk når en prøver få bli gravid,

Skrevet

Tror ikke de finnes noe fasitsvar på det desverre...

Jeg har aldri hatt en reglmessig mens pga alt for lav fettprosent. Kun mensen et par ganger i året. Veldig vanskeli for å legge på meg, så legen min hadde forberedt oss på at kanskje trengte alternative metoder.

Sluttet på p-piller i november og i desember var jeg plutseli gravid!

Som legen min sa:

Snakk om flaks:0)

Jeg spiser/spiste veldig sundt, trente 10timer i uka, og sex hadde vi når tiden og lysten var der. Ca 2ganger i uka tenker jeg?

Skrevet

Den syklusen jeg ble gravid hadde vi sex bare en gang, så det tok 1 pp og 10 minutter å bli gravid hehe :)

Spiser alltid sunt og variert..

Skrevet

Vi hadde sex ca. hver dag, og jeg spiste veldig sunt. Jeg tror ikke noe av det hadde noe å si at vi fikk det til på første forsøk der i mot. Noen blir gravide med en gang, andre må dessverre slite mer med det.

Ønsker deg masse lykke til videre!

Skrevet

Med nr. 1 hadde vi sex "hele tiden" for vi var inne i første pp og rimelig gira på at nå skal vi ha barn ;-)

Spiste "normalt", liker å tro vi har et relativt bra kosthold, men tenkte ikke noe videre over det. Styrte jo unna alkohol, men eller var alt ved det vanlige.

Klaffet på 1. pp.

Fikk en gutt

Med nr. 2 var vi midt i oppussing så den mnd hadde vi vel sex 2 ganger eller noe.

Normalt kosthold, men denne gangen var det (dessverre) alkohol med i bildet de første ukene. (Heldigvis ikke mye.)

Prøvde ikke i det heletatt, jeg hadde kobberspiral

Vet ikke hva det blir ;-)

Skrevet

Vi hadde bare sex en gang den mnd det klaffet. Oppdaget EL-slim tidlig på morgenen, og hadde sex på kvelden. Og det gikk på første forsøk:)

Spiste helt normal mat - mest sunn vil jeg tro, men skeier jo ut en gang i ny og ne.

Vi venter en gutt :)

Masse lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Tusen takk for mange flotte svar! :-)

Håper det klaffer snart for oss også nå, litt tøft å prøve så lenge!

Blir liksom til at man tenker på hva man spiser og ikke spiser kan ha noe å si, men tror jeg lever nokså sunt, men unner meg litt snop også da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...