Gå til innhold

Dere som har snudd bilsetet "tidlig".. Bruker dere bare det vanlige beltet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare av ren nysgjerrighet...

Veit om en liten gutt i bhg som har sitti forovervendt siden han var 8 måneder men aner ikke hvordan han var festa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bruker jo gjerne seter som festes forovervendt på samme måte som bakerovervendt? Jeg skjønner jo ikke helt spørsmålet tror jeg...

Men vi har et BeSafe Izi Combi, som festes på en måte med bilens belte når det står bakovervendt, og med bilens belte på en annen måte når det står forovervendt...

Skrevet

Skjønte ikke helt spørsmålet jeg heller... barnet festes jo med selene på samme måte som bakovervendt...

Skrevet

Å feste barnet med tenkte jeg på....

For har hørt at hvis man bruker den vanlige selen i bilen så kan barnet bli volsomt skadet ved ett uhell..

Aner ikke om det er noe sant i det..

Så bruker du bilselen å feste barnet med eller selen i setet?

På noen seter skal man jo ta ut selene i selve setet å bare bruke bilsetet..

Skjønner?

Skrevet

Bruker jo selene som hører til bilsetet. Selene til bilen skal man ikke bruke før barnet er over 15 kg. Så det er ikke meningen at man skal ta ut selene og bruke bilens seler før de er ganske store. 3-4 år.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har begynt og bruke bilens seler til og "feste" snuppa med nå, ho er straks 4. Man skal ikke bruke det før de har passert 15 kg. Og ikke alle seter er godkjent med bilens seler heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...