Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det vært temmelig dødt her på "Snart klar" lenge. (Og jeg har ikke akkurat gjort noe for å sprite opp aktiviteten...) Derfor er dette et ønske om at det skal bli litt liv her igjen. Alle har vel ikke forsvunnet over på "Bli gravid" eller terminklubber allerede??

Jeg lurer på hva dere kjøper inn til prøveperioden (foruten folat o.l.). Trenger man mer enn graviditetstest og eventuelt eggløsningstester? Og når kjøper dere det? (Jeg gruer meg allerede til å kjøpe graviditetstester på apoteket ... flaut! *rødme*)

Jeg tenker at jeg må iallfall ha minst én graviditetstest. Jeg har ikke sluttet på p-pillene ennå - slutter rett før vi begynner å prøve (juni/juli) - og har null clue på hvordan syklusen min er. (Så jeg antar at jeg kommer til å svi av noen lapper på graviditetstester pga. døgnvill syklus og laaang venting på en TR som aldri kommer?! *evig optimist*)

Egentlig har jeg tenkt å ta prøvingen med ro de første månedene uten for mye kjas og mas med diverse tester og sjekking av EL, men jeg vet jeg kommer til å stresse hvis TR ikke kommer som forventet?

Hvordan gjør dere det? Temper dere, bruker eggløsningstester, er dere så kjent med kroppen deres at dere vet på minuttet når dere har EL eller tar dere det hele helt enkelt med stoisk ro? *litt småstresset kombinert med litt kontrollfrik* ;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg aner ikke hvordan min syklus er. Hadde siste p-pille 16 mai. Gidder ikke å kjøpe EL tester og lignende med det første. Vil bare kose meg med samboeren min og se hva som skjer.. :D Eneste jeg har kjøpt meg er folat. Merkelig nok er det mye kjekkere (for ikke å nevne lettere å huske) å ta de pillene enn p-pillene :D

Skrevet

Bare et tips.. For å slippe rødmen ved å gå på apoteket, kan du bestille på billige-tester.com, eller så er det et apotek som har utsalg på nett. Husker ikke hvilket i farta..

Jeg har heller ikke peilig.. Vi starter prøving nå denne mnd, og vi bare "hygger oss" som vanlig, også ser vi hva som skjer.. Dersom det ikke skjer noe på fler mnd, vil jeg teste med EL test o.l. Men tar det med ro foreløpig!

Skrevet

Jeg har kjøpt inn billige tester, slike strimler. Tror det var 20 til 200 eller noe.

El-tester kjøper jeg ikke enda. Det kan vi godt vente noen prøveperioder med syns jeg. Vi får bare ta sjansen på at vi treffer på riktige dager. Jeg tror det raskt blir mye stress om jeg skal teste el-tester med en gang, vi ønsker å slappe av litt i prøveperioden også:)

Ellers har vi kjøpt folat og salviete som jeg drikker for å fikse syklusen min.

Skrevet

Nei,jeg kommer nok ikke til å kjøpe inn en eneste test-hverken EL-test el graviditetstest. Jeg skal kose meg med samboeren,og prøve å "ta det hele med stoooor ro"! Å begynne å mase og fjase med den ene testen etter den andre,og stresse med dette...nei,da har jeg iallefall ingen tro på at jeg kommer til å bli gravid!

Personlig så ser jeg ingen grunn til å begynne med noen form for testing,så samt ikke mensen uteblir i en all evighet (kan jo være greit å ta en graviditetstest da). Og den EL-testen synes jeg egentlig bare er tull,så samt man faktisk har et ordentlig problem med å bli gravid,og det kan man vel ikke påstå at man har etter et par forsøk uten at spiren sitter...

Min mening er at alle disse testene bare gjør slik at man blir stresset... Så,nei,ingen tester her i gården! Vi begynner med test-fri prøving i løpet av august ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...