Tøysetipp Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det kommer til å bli tvunget lønnsnemd.. Og synes vel også, på tross av at det er min lønn det streikes om også at vilkårene var i det drøyeste laget. Det kinkige er jo at jo bhg til vesla blir rammet av streiken, mens mor skal jobbe i nesten hele sommer i en uorganisert bhg. som da ikke blir rammet. Jeg må da spørre om jeg kan ha henne med meg.. på jobb. Tvi tvi for at det ikke vare så lenge. Sist bhg streiket varte det helt frem til skolestart..
Tøysetipp Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 3. juni 2008 Jammen jammen, vi bryr oss vel om streiken?..
Pysa Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 vi vil ha mer lønn, vi vil ha mer lønn hilsen lærer
Fire småtroll Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Selvfølgelig vil dere ha mer lønn, og selvfølgelig skal dere få mere lønn (synes jeg!), men det er kanskje litt vel mye forlangt at hele lønnshoppet skal skje på et og samme år? Det skal jo finansieres fra et eller annet budsjett, så jeg ville jo tro det var mer fornuftig å spre kravet over noen år... Tror forresten det blir en lang streik jeg, så lenge det ikke er fare for liv og helse kommer streiken til å vare til sommerferien, og etter sommerferien er alle så desperate at det blir en løsning. Hilsen er som er enig i at det må et lønnshopp til, og skjønner at alle virkemidler blir brukt, men samtidig er litt frustrert fordi hele slekta må organiseres til å passe mine tre barn så jeg får gått på jobb..
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Jeg synes streik er håpløst gammeldags, og i dagens samfunn rammer det for mange. Jeg forstår årsaken til at det er streik, men jeg har liten sympati for aksjonsformen.
Snilse Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Hva mener du man skal gjøre da? Førskolelærerne har ikke fått prisveksten engang......
Mrs. X Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Førskolelærerne har fått tilbud om 3,2%, det er ikke annet enn skammelig. Som Snilse sier over her: det dekker ikke engang forventet prisvekst. Ja, streiken rammer en tredje part og det er beklagelig, men hvilke andre virkemiddler skal man bruke?
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Streiken blir forhåpentligvis langvarig, hvis ikke noen tar til fornuft og øker lønningene våre, og ikke minst lønningene til førskolelærerne. Vi arbeider ræva av oss alle sammen, i barnehager, skoler, på sykehusene og alle vi andre i UNIO. Skammelig å tilby en lønnsvekst på 3,2%! Forsåvidt enig i at streik er en dårlig løsning, det vil alltid ramme en uskyldig 3.-part, men hvilke andre "våpen" har vi da?
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 At det er misnøye med lønnstilbudet forstår jeg godt. Jeg er likevel ikke enig i at målet helliger midddelet. Å påføre andre vanskeligheter og økonomisk tap for å bedre sin egen økonomi er ikke en aksjonsform jeg støtter på noe vis. Men unne disse gruppene høyere lønn, det gjør jeg
Tøysetipp Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2008 Jeg frykter også at streiken kommer til å bli langvarig. Men, jeg synes vel at kravene er litt vel høye. Mtp. det som allerede har blitt gitt. Jeg skal imidlertid ikke klage.. Det er som sagt min lønn det streikes/kjempes om..
2 boys & now pink Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Lykke til med streiken. Dere fortjener bedre lønn! Men føler det er litt høye krav... Men som rammet mor er jeg litt irritert. Jeg jobber som nattevakt og kan ikke ha med meg barna på jobb, og må atpåtil ha dem hjemme etter en slik vakt. Kjenner jeg har kortere lunte og bjeffer mer til gulltrollene mine. Det blir feil. Nå har det seg sånn at netverket mitt er i full jobb selv, så avlastning er ikke et alternativ i ukene på dagtid. Nå skal han eldste få være i barnehagen i 4 timer for dagen, men han minste er så liten at han faller utenfor dette tilbudet. Så da sover jeg når han sover, og må få si at to timer søvn er ikke nok. Håper dette ikke er langvarig, for da kan ikke jeg klare å jobbe stort mer. Og vi har ikke råd til at jeg er hjemme, selv om vi får refundert for bhg for alle dager i streik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå